• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Smulan12- mitt råd, kanske tråkigt nu men desto roligare sen...

Sätt in pengar på ett e-sparkonto

Nu när de är små krävs det inga stora klappar... Så om jag fick göra en repris så skulle jag inte köpt så mkt leksaker som jag gjort under åren... Barna har haft på tok förmkt saker och har ff.

Nu när de är mer medvetna så är det en helt annan sak... Men så länge de är små spara spara spara... Även mor i farföräldrars presenter, jul o födelsedagspresenter sätts in på kontot...
    Haha... Allt blir så dyrt när de vuxit upp i medvetna om vad de vill ha...

Då är det roligt art ha resurser...

Eller som vi har tänkt, en rejäl 18 års pressent (körkort)

Men de små kommer ändå aldrig sitta utan en julklapp, tänk alla släktingar mm.

• smulan12

Tack för tipset trolla. Alla pengar han får kommer sättas in på ett sparkonto ändå är tanken. :)
    Det är helt galet vad dyrt det är med leksaker..

• SaJo81

ojojoj det blev änna bajsfest såhär på eftermiddagen! han bajsade ju i förmiddags för andra gången på en månad men nu fick han till en omgång till på samma dag, är nästan chockskadad här :P
    kan tänka att det finns en del att få ut efter en månad med två bajstillfällen innan, det var ÖVERALLT och mycket bättre konsistens på det...men ändå bäst att kolla med barnmottagningen imon!

• anjiali

Sajo: kan bara föreställa mig med tanke på hur mycket M bajsande efter att sparar sen i fredags. Hon tänker köra var tredje dag verkar det som.

M har sovit så mycket idag. Hoppas inte syrran smittat henne med sin förkylning.
    Imorgon smäller det. Mammabarn gympa 9.30. Misstänker att en rejäl träningsvärk är att vänta :-/.

• SaJo81

Sitter på Friskis och inväntar ett afrodans-pass som börjar klockan sju :) vi har mamma-barn gympa (eller mamma-core med barn) på torsdagar kl 10 :) det e jättekul med jättemycket mammor!

• EllaBella02

Jag funderar också på julklappar, känner mer att man får köpa saker man själv tycker man behöver typ en hoppgunga eftersom de är så små och inte fattar vad presenter är : )

• EllaBella02

Här fick vi värsta grön bajset idag! Hon har ändrat från ca var tredje dag till varje dag igen nu, och idag var det grönt. Det kanske har med vaccinationen att göra? Vi sparar 300:- i månaden i fonder till Lillan som hon ska få när hon är 18 elker 20 : )

• anjiali

Ska gå på afroparty pass på fredag. Extra för denna vecka för att locka folk . Jag nappade !!!

• grahnkotten

Lille Melvin är sjuk, snorig och febrig! Har varit orolig hela dagen och mammasjuk! Stackarn. Jag smittade honom och det gör ont i hjärtat.. Hoppas det släpper snabbt!

Vi kommer nog önska oss användbara presenter i julklapp, typ gåstol, hoppgunga.. Köper nog bara något litet i julklapp bara för att det är roligt och sätter in en slant på sparkontot ist! Han kommer bara vara 4 månader och det känns onödigt att löpa en massa när han inte är medveten om det ändå!