• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Såja då har tand nr 2 också kommit upp!:O Hoppas de där uppe väntar lite. Gör mindre ont att bli biten då.

• FruSandra

Ja och många fler börjar undra om Vilgot håller på att få tänder.. Han dreglar MASSA och har händerna i mun HELA tiden.. Men ja har inte känt nåt än och hoppas de dröjer lite till...hur blir de med amningen annars?

• grahnkotten

Melvin har sovit i stort sätt hela dagen, har bara vaknat och ätit.. Men verkar vara lite piggare nu ikväll, inte lika slö och tempen har sjunkit! Så hoppas att han är bättre imorgon! Det är så tråkigt när dem små liven är sjuka, gör ont i hjärtat när man vet att man har smittat dem... Men men, man kan hoppas att immunförsvaret blir bättre Efter detta!

• juliaannaeva

Oj första gången på 2 månader som jag har en svår sövd bebis... Dumma fisarna sätter sig på tvären... Tackar den som uppfann bär sjalen!!

• anjiali

Får ett bryt snart av att aldrig få sova och i stort sett alltid ha kassa nätter ... Hon sover ju fan inte på dagen heller. Den enda gången jag kan vara säker på att hon sover är när jag ska upp för att väcka de andra barnen. Slår aldrig fel.
    Å jag vet att era barn sover och sover..... Gör saken bara jobbigare. Känns som det är nått fel på min unge. Igår fråga hon på BVC om hon fortfarande äter på natten ?? Ha ha ... Var det ett skämt eller ???? Hon både äter flera gånger och dansar rumba i sängen !!! Jävla napp helvete som hon inte vill ha. Jag vill inte vara hennes snutte . Min man har nattat henne två gånger men så fort han lägger ner henne så vaknar hon, precis dom på dagen.
    Nu är jag så trött så jag lipar här hemma !!!!

Sorry men jag är så förbannat trött .....

• skuttare

Anjiali: förstår att det är tufft. Men det är ju väldigt få bebisar som inte äter på natten när de är 3 mån. Tyvärr så är det väl så att när man själv har det jobbigt så hör man bara att alla andra har det så mycket bättre men så är det ju inte. Min lilla sover jättebra dock (peppar peppar) men min stora som är 3 är kan jag säga aldrig sovit bra. Prematurbarn med kolik och komjölksallergi när hon var liten gjorde väl sitt till. Hon har nog inte sovit mer än 30 hela nätter och är snart 3.5 år. Vaknar ibland 3ggr på nätterna. Sover ofta hos oss. Idag vaknade hon 5 och somnade inte om men den lilla ligger och sover än. Jag förstår att det är jobbigt men det kommer att vända!!!

• SaJo81

Fy Anjiali jag förstår att det e ett helvete! Våra andra två grabbar sov ingenting när dom var små, underlättade INTE att dom är tvillingar och lämpligt nog avlöste varandra heller! Min man jobbade natt på den tiden och varje natt när han kom hem satt jag och grät på sängen till tonerna av bebisskrik så jag vet hur det är. Utan sömn blir man knäpp! Asså verkligen kocko:( en dag slutade det bara, som ingenting och dom sov hela natten! Håller tummarna för att det sker snart med din lilla

• millifjor

Du är inte ensam Anjiali! Vår bebis har sovit som en kratta men upplever att det blev mkt bättre när jag började ge ersättning. Vet att många inte vill göra det men det räddade iaf oss, man behöver ju inte sluta amma helt för att man ger lite flaska på natten. Nu har jag slutat amma helt och JAG mår prima! Inga amningshormoner som rusar runt i kroppen, förut grät jag nästan varje dag och kände mig som en värdelös mamma som inte ens orkade med ETT barn! Nu är det helt annorlunda, Rakel mår bättre med för att jag orkar och vill ta hand om henne utan att få psykbryt. Dessutom kan ju mannen ta nån matning på natten då det oftast är som värst, det tycker jag är toppen!