• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Noah gick från 6400-7425 den månaden. Denna veckan låg han på 7925. :o riktig klump. :)

• SaJo81

Kollade mina två andra grabbar och korrigerad ålder så gick dom från 5kg-5,9 och 5,2-6,1 så det verkar som lilleman ligger en del efter :(

Verkar vara en väldig tillväxt på dom just mellan 2-3 månader nästan ett kilo på allihop

• smulan12

Noah har ökat ca 4-500 gram mellan varje vägning med två veckors mellanrum. Börjar bli tungt nu. :p

• Trolla75

Caspian blev 13 veckor i går...
    Han verkar vara inne i en tillväxtperiod, han sover och sover...

På lördag ska vi i väg och sälja urvuxna barnkläder på en barnloppis... Då får han mer än gärna sova...

Nästa vecka ska vi till BVC tror nästan det var 1 1/2 månad sedan förra besöker så nu är jag så nyfiken på vad han väger och längden... Jag använder 68 och 74 till honom nu... Så stor vet jag att han är!
    :)

• anjiali

Efter förra helgens svullande blev det ingen succé på vågen idag. Plus minus noll. Tydligen så går jag inte ner i vikt av att frossa i godis, vin och paj. Hummm ... Det var ju synd !

• skuttare

Det är inte min mening att kasta detta i ansiktet på nån. Men jag vaknade 4.30 i morse då hade inget av mina baRn vaknat än!! Den lilla vaknade strax därefter och åt. Hon äter sista gången vid19 och sen somnar hon. Helt otroligt. Detta får gärna hänga i sig!! Sen har hon lagt om mattiderna rejält oxå. Från att äta varannan timme dagtid så är det var tredje nu. Hon äter oftast 6 ggr per dygn ibland 7. Så det känns som att det kanske snart år nån här som börjar få fina rutiner. Tack och lov, rutinmänniska som jag är

• AKT83

Jag var borta från Tilde igår i 7,5 timme. Pappan gav ersättning från flaska någon som han gjort två gånger tidigare. Hon tyckte att det var lite konstigt men det gick ändå bra. Jag satt sedan på toa och pumpade för att lätta lite på trycket under kvällen. Så troligtvis är det inte du som ska öva utan maken som ska göra det när du är borta. Då förknippar hon fortfarande dig med "riktig" mat. Tilde blev superglad när jag kom hem igår. Såg så lycklig ut att få se mamma igen ;)

• anjiali

Dags för afroparty :-/... Lite nervöst å se hur kroppen gillar detta. Utmaningen blir att ta det lugnt.

• Trolla75

Ha det så roligt! Åh skaka lite rumpa från mig! ;)

Haha Vanna spelade gangnam style 24 gånger på raken i morse när jag kom upp...
    Gubben, Vanna o lillebror trodde nog att jag blev tokig... Försökte dansa dansen... Och fick verkligen upp pulsen... Riktigt kul! ;)