• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Matteo gick upp från 5880 gr till 6710 gr den månaden. Och då halkade han ändå ner ett hack på sin kurva under den tiden.

• millifjor

Idag var det läkarkontroll, Rakel blev godkänd! Men läkaren blev förvånad när hon redan vänder sig från mage till rygg o tvärtom är det såå nära, det förväntar de sig av en 6 månaders sa läkaren! Duktig flicka tänkte mamman hon blir 12 veckor på lördag vår lilla skrutt, tänk vad tiden går fort! Idag vägde hon 5640 g (3500 när hon föddes). Helt ok viktökning tydligen.

• SaJo81

Lilleman vägde 5290g på 2 månaders och i tisdags vägde han 5660g på Barnmottagningen ;( tänk om jag måste börja med ersättning?! Trodde inte det skulle vara nåt problem eftersom jag aldrig ens räknade med att amma och ammade inte mina andra två grabbar men bara tanken på att sluta amma nu ger mig separationsångest:(

• Sladdis

SaJo: Du måste inte sluta amma för att ge ersättning. Du kan amma först och ge ersättning efter det. Eller amma vissa mål och ge ersättning andra mål. Samma som man för när man börjar ge riktig mat. Man slutar ju inte amma för det.

• SaJo81
    Sladdis skrev 2012-10-18 19:40:52 följande:
    SaJo: Du måste inte sluta amma för att ge ersättning. Du kan amma först och ge ersättning efter det. Eller amma vissa mål och ge ersättning andra mål. Samma som man för när man börjar ge riktig mat. Man slutar ju inte amma för det.
    fast min produktion går ner direkt! tar typ en dag eller två sen finns det knappt nån mjölk...eller så har det vart tidigare och jag har fått kämpa med att hålla uppe produktionen trots att han äter 6 gånger om dagen....men jag ska försöka...
  • JWall

Hej. Undrar en sak om ersättning och skulle bli så glad för lite råd och tips! Det är så att jag ska på bio om en månad ca. Det är två filmer på raken så jag kommer vara borta från 20.00-03.00 ca. Jag har prövat att pumpa ur men det funkar inte för mig så tänkte pröva med ersättning. Tänkte om vi skulle börja introducera det nån gång då och då så han blir van vid att pappa nattar och matar. Är det okej att ge ersättning då och då? Hur snabbt efter kan man ge ett amningsmål igen? Jätte tacksam för svar :)

• Sladdis

JWall: Om jag bara skulle lära barnet vänja sig vid flaska och ersättning så hade jag provat lite då och då i samband med amning. Hade ammat lite så han inte var vrålhungrig men inte så han blivit mätt och sen provat ersättningen. Hade inte bytt ut helt mål. Om man ger helt mål så är det bara att amma så fort barnet visar att det är hungrigt igen.