• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Överlevde . Riktigt kul att få komma ut och träna !!!

Trolla : har också dansat den dansen

• down under

Var på efterkontroll igår och fick koppar spiral insatt..
    Allt såg bra ut men hon tyckte att jag måste börja göra mer knipövningar.. jag glömmer ju det hela tiden!

• Trolla75

Kniiiip ;)

Måste försöka sova nu!
    Ska upp i ottan... Och ställa i ordning vårt loppisbord...

I dag lördag är det barnloppis i Lanegården, Usdevalla 10-13 om någon är sugen på en utflykt...
    :))

• AKT83

God morgon! Idag är det Tildes dop och vi har massor att fixa innan. Håller tummarna för samarbetsvilliga barn idag.

• SaJo81

bvc igår och lilleman vägde som i tisdags exakt 5660g vilket inte var helt okej som jag befarat... läkarens tips: intensivamma varje timme ?! och sköterskans tips: ersättning som tillägg!
    försökte förklara för läkaren att jag har två killar till som behöver min uppmärksamhet om dagarna, jag kan ju inte bara sitta och amma hela dagarna!

Vaccin fick han också så febern kom på kvällen och han har sovit jättedåligt hela natten!

Idag fick han testa ersättning för första gången och jag har aldrig sett min lillekille så nöjd och "matkoma"liknande förr =) härligt att man kan se hur mätt och nöjd han är, nu funderar jag istället på att helt sluta amma....har ju ändå kämpat som ett svin för att hålla uppe mjölken men det räcker ändå inte för lilleman och ena tutten verkar ha sinat IGEN!

just nu ligger alla tre och sover :S inte enligt planen med dom två stora eftersom dom antagligen aldrig kommer somna ikväll men det är stört omöjligt att väcka dom ust nu!
    Deras far åkte precis iväg för att kolla på hockey men min bror.....*suck* ensam igen! ok denna gången är det ju en födelsedagspresent från min bror men imon är han borta nästan hela dagen för han ska spela paintball...bläääää

• EllaBella02

Min tös har fått någonting med magen. Innan så bajsade hon var tredje dag typ, senapsgul lös konsistens. Men nu bajsar hon flera gånger om dagen, idag 3 tex och bajset är oftast grönt. Hon har även varit lite knorrig i samband med amning, typ som att hon skulle få knip. Vet inte om det började efter vaccinationen men det känns som det. Är mest orolig att hon ska få vätskebrist. Stod ju mycket om det på nätet när jag googlade.

• Trolla75

Här har vi nog åkt på "tandbajs" och jag som precis blivit invand med att han skött magen var tredje dag, igår och idag har vi nog bytt 16 b-blöjor med rinnande konsistens... Och jag som senaste veckan glatt mig åt att konsistensen blivit fastare på något sätt (alltså inga läckande explosioner).

I dag var vi ju iväg och stod o sålde på barnloppis... 2 gånger fick jag byta inom loppet av 3 timmar till råga på allt utan skötbord, fick använda toalocket, men det hick det med... Med lite halvbruten rygg...

Lilleman ligger här jämte och tuttar, nu vill jag bara få sova!!! Hoppas att hela huset sover ända till lunch i morgon ;)

God natt!