• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Ska inte säga att det är kul att höra att fler sover dåligt. Men det känns lite lättare att veta att jag inte är själv.

Igår var verkligen en hemsk dag. Gjorde ingenting mer än deppade på soffan. När min man kom hem tog han alla barn och fixad här hemma och lagade middag. Jag fick gå och vila. Sen har han tagit natten och jag har sovit i barnens rum tills nu. M vaknade en gång och fick ersättning. Hon sover mycket bättre när jag inte är där verkar det som :-/. För nu när han gick och jobbade gick jag ner och la mig hos henne och hon vaknade med en gång :o !
    Men skönt var det att få sova 6 timmar i sträck.

• grahnkotten

Vad skönt för dig! :) det är inte så att du och godingen stör varandra på natten? En kompis t mig hade samma problem och dem fick råder att han skulle sova i eget rum..efter det blev det bättre!

• Trolla75

Anjiali- sover du o M i samma säng?

Ibland har jag Caspian jämte mig av ren lathet, men då sover vi riktigt illa den natten... Han ålar efter mig och ligger som en hackspätt hela natten... Det går bara inte!

I dag äntligen är mellan tjejen på sjukhuset för att röntga benet... Hoppas nu verkligen inte att det är något allvarligt! :'(

• anjiali

Trolla: lycka till idag !!! Håller tummar och tår för att ni får bra hjälp.

Hon sover emellan oss i sitt babynest. När jag ammat henne på natten så brukar jag låta henne ligga kvar men flyttar bort själv. Så hon ligger i en 90 säng och jag och mannen ligger och knör i andra halvan . Ibland har jag lagt babynestet i hennes säng som står bredvid våran.
    Men jag undrar också hur långt bort jag måste vara :0 med tanke på att hon vaknade så fort jag kom.

• ToKar
    EllaBella02 skrev 2012-10-17 20:50:38 följande:
    Här äter vi minst 4 gånger per natt, så du är inte ensam. Jag försöker att stå ut och fortsätta med helamningen då vi börjar lite smått med vanlig mat nu och smyger in det lite försiktigt. Tror att det blir nya sovrutiner sen när de äter mer vanlig mat : )
    Min son åt 2-5 ggr per natt tills han var 15 månader! haha. Så nå större hopp att tösen ska sluta nattamma har jag inte än på ett bra tag Jag tycker mest att det är mysigt med nattammandet. Vi samsover. När hon gnäller stoppar jag in tutten och sen blir det tyst. Har ingen aning om hur många gånger hon äter? Jag sover under tiden

Jag blir så deppig och trög om jag inte har nåt att göra när jag är mammaledig så jag började plugga på distans. Hellre det än hushållssysslor  dagarna i ända... Är det fler som pluggar?? Jag ska försöka skriva kandidatuppsats till VT. alltså försöka... Sen OM det går är en helt annan fråga... Blir det tufft får sonen gå fler timmar på förskolan. Men han är 3,5år och underhåller sig själv så jag tror mest det är lillan som kommer leva om.
  • Hera78

Hur funkar det med föräldrapenning när man pluggar på distans? Kan man kombinera det med studiemedel eller måste man ta studielån?

• EllaBella02

Idag har vi börjat våran babysimkurs!! Det var himmelskt mysigt! Vattnet var varmt och bebisen glad : ) Ser fram emot nästa gång!

• ToKar
    Hera78 skrev 2012-10-18 14:24:00 följande:
    Hur funkar det med föräldrapenning när man pluggar på distans? Kan man kombinera det med studiemedel eller måste man ta studielån?

bara man är med barnet när man tar ut FP så kan man plugga. Jag tar även CSN bidrag. Det har jag kombinerat många gånger. FP är lika som med lön. Huvudsaken man inte tjänar mer än ett visst belopp så går det bra. Då kan man ju minska föräldradagarna, om man vill...
  • SaJo81

Imon är det dax för 3 månaders kontroll med vaccinering:/ var på Barnmottagningen i tisdags och har nu börjat noja över om lilleman får i sig tillräckligt med näring, Om man går efter vikten där så hade han bara gått upp 370g på en månad :S känns inte tillräckligt :( får kolla vad prutten väger imon! Hur mycket har era gått upp mellan 2-3 månader?