• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Gustav äter nan1, är 3,5 månader. Han äter mellan 90-120ml ca 6 gånger om dygnet, ibland fler gånget ibland färre. Det är väldigt sällan mer än 120ml vatten. Han går upp i vikt enligt sin kurva. Vägde igår 5900. Vi matar oxå med drbrowns flaskor och har oxå nytt till strl2 på napparna. Tyckte att han började bli "irriterad" på flaskan, släppte och gnällde. Bytte då nappar och han är nu så nöjd så.

• JWall

Är det någon av er som har erfarenhet av höstblåsor? misstänker att Peps har det nämligen. Är inte blåsor men prickar på hela benen och upp mot bålen. han är allmänt grinig och skriker såfort han vaknar. Någon som känner igen...?

• FruSandra

Jwall
    Höstblåsor får man på händer, fötter och munnen.. Så de måste va nåt annat..
    Värmeutslag? Nässelutslag? Allergi?

• Tibell

JWall : har du någon bild på det ?

Momster och jmst : fler med allergibarn :( ?
    Vad hade era för symtom ?

• Tekla78

Nu är jag tillbaks från resan. Får läsa ikapp vid ett annat tillfälle :)

Har också bestämt mig för att sluta amma eller åtminstone ge större delen ersättning. Fick ju mjölkstockningar var och varannan vecka och hade onda bröstvårtor. Trodde att problemet skulle bli bättre om vi klippte lillens tungband, men taget har blivit "nypigare" så jag har ännu ondare nu. Sen har Emil mjölkallergi och jag misstänker att han har någon annan allergi också, men jag har inte ork att hålla upp med något annat än mjölkprodukter i min kost just nu. Vi fick Althera mjölkfri ersättning på recept, 120kr för 6 burkar (kostar ca 1400kr annars!!!)

Veckan på Island fick han 1 flaska ersättning per dag och nu får han ca 3 flaskor + amning. Behåller kvälls- natt- och morgonamning så länge det finns tillräckligt. För att få ner produktionen tänker jag att man kan ge flaska först och amma därefter (då är han ju mätt fast suger bort det värsta trycket i tuttarna efter ersättningen). Det tänker jag variera med att bara ge flaska om tuttarna känns ok. Emil verkar ha behov av att få tutta då och då för han verkar vara "hungrig" oftare än vanligt nu.

Hur gör ni andra som ska sluta / har slutat amma?

• Tekla78

Tibell, Emil bajsade 20ggr per dag när jag åt mjölkprodukter, små lösa "färgade fisar". Sedan jag hållit upp med mjölkprodukter bajsar han ca 1-2ggr per dag och en ordentlig blöja, men jag tycker fortfarande inte att konsistensen stämmer riktigt med vad den borde vara. Ibland är det riktigt vattnigt och därför misstänker jag annan allergi också. Å andra sidan kanske hans bajs helt enkelt är så bara. Har hört att barn kan bli förstoppade av mjölk också.

• Emmizen80

Det kan vara höstblåsor. Dottern hade det för två veckor sedan. Massor prickarpå ben och armar. Någon enstaka i handerna. Inga i munnen. Fick diagnosen avbräck sköterskan.

• Emmizen80

Idag är Gustav som vanligt. När panodilen gick ur kroppen i natt hade han en temp på 39,1. Fick panodil igen. I morse var det 37,9, nu 37,2. Snart nere i hans vanliga (36,5).

• Emmizen80

Anjiali: min vikt har stort mer eller mindre still i tre veckor. Har gått net sammanlag 500g på dessa. Är arg och frustrerad som faan! Trots träning och "rätt" kost. Men jag har ändå märk av resultat. Jag använder inga mammabyxor längre!!!! Kanske är det lika för dig?