Nu spammar jag ;)
Vi hade det fantastiskt bra på Island! Ingen lek eller semester att vara själv på resa med två barn. Flygresorna gick bara fint. På vägen dit sov Emil och Ludvig tittade på film. På båda resorna höll Ludvig sig vaken hela vägen och somnade 5min innan landning. Omöjlig att väcka när vi kom ner, men det gick desto bättre på hemresan.
Träffade mina 2 systrar och bodde hos min bror (de är ca 15-18 år äldre än jag!). Fick låna brorsans bil och han hade ordnat med vagn, säng och bilstolar så det var hur bra som helst! Vi åkte runt en massa och träffade mostrar och kusiner och deras barn. Kaotiskt och jättekul. Känner mig urlakad men även boostad med energi från mina släktingar :)
Jag var mest nervös för att Ludvig (snart 4år) skulle tycka att det var för mycket farande och att vi skulle träffa för mycket folk, men han stortrivdes och ville inte åka hem! Vi var på ett ställe där det rök ur marken och där tyckte han det var läskigt och ville åka hem direkt, sen var vi på stranden där sanden var svart (det är den överallt) och badade utomhus, dels i blå lagunen och dels i en lokal badanläggning. (varje småby har en simanläggning och eftersom varmt vatten i princip inte kostar något på Island, då är simbassängen och "bubbelpoolerna" oftast utomhus).
Något som dock eskalerade var 4-åringens "problem" med toalettbesök, så vi pausade det i två dagar och körde blöja istället. Skönt både för mamma och barn att slippa tjatet och konstanta bytande av kläder :)
Två av dagarna verkade Emil överstimulerad och skrek ganska mycket, så den andra dagen då det hände stoppade jag bara ner honom i bärsjalen och så blev det mycket bättre sedan. Det blir ju lätt "fel" med sömnen när man måste rycka upp honom mellan vagn och bilbarnstol hela tiden så att han inte får någon sammanhängande sömn enligt hans egna behov.
Åkte iväg igår kväll för att träffa kollegorna och säga hej då till en arbetskompis som skulle åka tillbaka till Schweiz, så jag fick en massa egentid igår. Har bestämt mig för att ta mig egentid på lördag också och åka till en öppen keramikverkstad som ligger norr om Stockholm. Så får maken ta barnen istället :)