• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Sladdis
    Nää men ja hade inte tiden för dom.
    Dom är så vana att alltid få all uppmärksamhet, o nu får dom inte de. Utan ja blir bara irriterad när de kommer o vill mysa..
    Sen är ja konstant stressad när de är inne, ja kan inte lämna Vilgot ur sikte för en sekund, då en katten hoppar upp o lägger sig på honom..
    Så för allas bästa blev de så...

• SaJo81

Småbarnsförälderns dröm: matade Bastian vid åtta igår kväll till nio hade han somnat sen vaknade varken han eller hans två bröder en enda gång i natt (annars brukar någon alltid komma till oss och sova) vaknade av Bastian kl åtta i morse då vargar hungrig :) hans två bröder vaknade en halvtimme senare :) både fått sovmorgon och sängen för oss själva! *lyx*

Ikväll ska mannen jobba extra så han åker vid halv åtta och kommer hem vid fyra-fem i natt! Ensam med nattningen :(

• chess07
    FruSandra skrev 2012-10-27 15:52:15 följande:
    Min systerson fick vattkoppor när han var 8 månader... Han blev JÄTTE sjuk! Läkarna hade aldrig sett så mycket koppar så han fick vara med i en undersökning. Han blev även inlagd på sjukhuset och blev sondmatad..
    Efter att sett hur dålig han blev så kommer jag vaccinera vilgot mot vattkoppor...

Idag är de sorg här hemma. Mina kinder är sönderfrätna av alla tårar som runnit. Anledningen är att jag idag gjort mej av med min älskade kattkillar...
    Men jag vet att de kommer få de superbra. Dom hamnar på en hästgård där de får springa ute och inne som de vill. Hon som tog dom var supertrevlig och jag får hälsa på när jag vill :D      
    stackars liten... det är klart att alla klarar det inte bra... det är ju olika, men att de blir så sjuka är som tur är ovanligt! Tur det gick bra med lillen.
  • momster

Usch nu är dottern helt prickig och en temp på 39,4. Så ser de ut som hon fått ögoninflamation på ena ögat :(
    Denver verkar ha klarat sig än så länge så hoppas han slipper det nu oxå när han är så liten.

• momster

FruSandra ; än så länge syns inga prickar eller feber till på han. Bara hans pipiga och trånga luftvägar som härjar fritt.

• FruSandra

Men de tar väl 2 veckor innan han blir smittad med koppor? Inkubationstiden är ju 2 veckor :S

• Tekla78

JWall, skönt att det gick bra! Bättre att åka in en gång för mycket.

FruSandra, fy så sorgligt! Kram!

Momster, vår storkille fick en koppa på undersidan av ögonlocket (vid ögonfransarna liksom) i 2-3-årsåldern och de tyckte att det var bäst att vi åkte in till ögonkliniken och kollade upp det. Vi var tvungna att komma två vuxna, en som väntade utanför med smittbäraren och en som meddelade att vi skulle komma in. Sedan fick vi vänta i ett separat rum och hamnade före i kön eftersom vattkoppor kan vara så farligt för infektionskänsliga. Vi köpte PoxClin för att lindra klådan på kroppen och det funkade fint.