• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Det märks att vi varit hemma en vecka och i te gjort nånting. Idag hälsade vi på hos min bror och vi var ett gäng där, både barn och vuxna. Rakel sov när vi kom dit och sen när hon vaknade blev hon nog lite chockad att det var så många där. Så fort nån sa nåt eller kom för nära så skrek hon rakt ut måste nog börja vänja henne med lite folk och ljud, haha. Snacka om folkskygg!

• FruSandra

Nån mer än ja ;eller snarare vilgot) som tyckt kvällen varit lång? Nu somnade Vilgot efter ett vad. I "vanliga" fall sover han sen en timme tillbaka..
    Tur att de inte är alltför ofta man ställer om klockan ;)

• Sladdis

Matteo är också gnällig ikväll men jag tror att han är överstimulerad. Idag åkte vi till Malmö och var på Barnens hus och IKEA. Det var ut och in i bilen, upp och ner i vagnen och på hemvägen stannade vi till hos farmor och farfar. Varje gång farmor kom för nära eller ville ta honom skrek han i panik. Stackars farmor blev ledsen för ett av de andra barnbarnen hade varit så till henne under hela hans första år och nu trodde hon att Matteo skulle bli likadan. Vi får åka dit i veckan och visa att det inte är så.

• EllaBella02

Min bebis är också rätt så rädd för vissa ibland. Det har hänt med farmor, gudmor och moster, kompisar och till och med pappa. Hon börjar storböla och vill till mig. Hon är nog rätt mammig, men börjar hon gråta så tar jag henne alltid till mig. Ser ingen anledning att tvinga henne vara hon någon annan än om hon inte vill. På vår BVC sa de att det är en fas.

• SaJo81

Så gott tack vare omställningen så sov alla mina barn innan åtta ikväll=) ljuvligt med denna tiden för mig själv, helt för mig själv tyvärr då min man var tvungen att jobba, ingen annan kunde ta natten enligt chefen och när min man sa nej också beodrade han in honom!!! wtf!!! jobbar massa gamla gubbar där som inte har nåt hemma som väntar medans jag får ta allt själv hela veckan här när han jobbar... 19.00-03.40 pajjar HELA dygnet! max var tredje vecka skulle han jobba natt enligt vad chefen sagt tidigare men han jobbade natt förrförra veckan med så bara en normal vecka emellan!! förlåt men nu tänker jag högt och är rätt ful i mun: K*K F*TTA!

• momster

Sladdis: vår dotter gallskrek åt både mormor och farmor tills hon var ca 1,5 år. Och nu när hon är 2,5 år älskar hon sin mormor och farmor och vill gjärna sova där osv.
    Farmor fick inte ens titta på henn och pekade hon mot Trinity skrek hon.
    Mormor fick inte titta på henne eller ta i henne då gallskrek hon.
    Nu har Denver börjat lika mot mormor. Men hon sejer bara vänta du om ett år så vill du bara vara med mig.
    Fast själv tycker jag lite synd om min mamma.

Här har det inte märkts nått på barnen att man ställt om klockan.
    Men nu ska jag försöka vila/sova lite innan dottern kommer in till oss och ska sova i vår säng. Blir så trångt då.

• millifjor

Kul att fler bebisar är lika det är väl klart att jag inte tvingar henne att vara hos nån annan om hon är rädd, det jag menade var att vi måste börja ta oss ut ur vår borg, det är ju rätt bekvämt att bara vara hemma. Men Rakel behöver nog träffa lite annat folk med än bara sina föräldrar
    Min syrras äldsta var rädd för mormor jättelänge, det gick till och med så långt att när min mamma hade färgat håret en gång så fick hon gå med mössa på sig när Tuva var i närheten, för hon tyckte mormor så så läskig ut i håret! haha, älskade ungar, vad de kan hitta på! grejen är den att det enda hon gjort var att färga en röd slinga i luggen Hon var typ 2,5 år då eller nåt, men nu är hon 6 och mormor är en av de bästa det är ju tur att det oftast går över!

Idag har Rakel fått vaccin, hon skrek rakt ut och nu på kvällen var hon öm på båda benen Nu har hon äntligen somnat, hon har tydligen missat att ställa om klockan, det gjorde hon i morse med då hon tyckte att det vra morgon redan klockan 5!

Har även jobbat halva dagen idag med innan vi åkte och tog sprutan, mycket roligt att vara tillbaka! Blev lite trött i axlarna då vi målade tak hela dagen och det har jag ju inte gjort på ett halvår typ, haha!

• skuttare

Idag är min lilla 3 mån. Imorgon blir det spruta

• tundra

David blev 4 mån idag! Nu rullar han runt obehindrat hela dagarna fram och tillbaka! Vad stor han har blivit.

• juliaannaeva

Tyra är 3 månader och 4 dagar och börjar få tänder, går inte att trösta henne framför allt på kvälls timmarna! Pratade med BVC idag och dem tyckte jag skulle ge Alvedon fram år kvällen då hon börja bli trött och antagligen känner av de lite mer än dagen... Stackarn tycker de är jätte jobbigt :(
    Förut var de magen och nu är de tänder, hade ju varit skönt med en lugn period emellan!