• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Som vanligt! Why???:-/
    Idag är första kvällen som jag behövt bära runt honom sen han föddes. Det är säkert för att han inte mår bra så det är nog inget permanent men han är tuuuung.

• momster

Sladdis : ja de börjar ju väga endel nu och det gör det ju inte bättre att de vill att man ska bära på dom.
    Hoppas det blir bättre för er snart.

• chess07
    momster skrev 2012-11-08 22:38:08 följande:
    Haven : välkommen Då har vi varit till Falun ännu en gång :( Som vanligt var de bara körteln som ställde till det och gjorde grabben blå. Att han varit slö hela dagen fick vi oxå troligtvis svaret på medans vi satt i akut rummet. Denver fick en prick som blev två som blev tre. Tror de är iallafall 10 st nu så troligtvis har han fått vattkoppor nu oxå. Så såg han ju till att barn rummet han varit inne på blev riktigt sanerat med då det inte var ett infektions rum.

Men era stackare har ni varit in igen... Mina kollegor du träffar på akuten i Falun. Det är lite rörigt nu i ombyggnationerna... Jobbigt med vattnoppor nu mitt i detta. Tycker de räcker för de nu! Hoppas det blir lindrigt..
  • momster

Chess jopp varit in igen. De på 1177 och de flesta tycker det är bäst att vi åker in när han blir blå. I dag blev det värre än vanligt inte bara händerna och fötterna utan hela älsklingen. Men de ska bli bättre efter operationen sejer dom så vi hoppas dom har rätt.
    Måste seja att du har fruktansvärt trevliga och snälla kollegor. Men hoppas vi slipper besöka dom nå mer nu. Men tyvärr tror jag inte det, inte som det känns nu iallafall :(

• Sladdis

Momster: Usch, vad hemskt. Jag vet inte vad jag skulle gjort om Matteo blivit blå. Hoppas ni slipper sådant snart.

• momster

Sladdis : det värsta är nog inte att han blir blå längre utan att man blivit så van vid det att man inte reagerar så skarpt på de som man borde. Både bra och dåligt. Jag skulle aldrig förlåta mig om nått hände.

• skuttare

Åh viken rolig natt. Störtförkyld bebis. Snorig som bara den så vi har sovit halvsittandes i soffan med lillan på mage på min mage. Lite trött får man nog räkna med idag.

• Sladdis

Skuttare: Usch! Jag och mannen har turats om att sitta i soffan med Matteo inatt. Jag satt hela natten innan också men jag orkade inte en hel natt till. Han får vabba idag. Jag har själv samma som M fast utan feber så jag tänker sjukanmäla mig. Sjukt ont i halsen och slem så det räcker och blir över. Ska ringa barnmottagningen när de öppnar för M har så mycket slem att han knappt kan andas emellanåt och då får han panik. Har bisolvon till både barn och vuxen men jag får inte ta för att jag ammar och M får inte ta förrän han är ett år. Vet inte vad vi kan ta mot slemmet.

• anjiali

Momster : fy vad läskigt å vattenkoppor på det !!!

Sladdis och Skuttare: inget kul alls för er. Hoppas bebisarna snarast mår bättre och ni får sova !!!

Vi har frisk bebis men får inte sova . Hon somnade 23 tillslut. Klockan fyra hade jag varit uppe och ammat tre gånger. Tre gånger på fem timmar känns inte ok. Sen vaknade vi nu vid sex och nu börjar dagen
    . Jag ger den här fasen Max två veckor till sen stänger jag fan i mej mjölktuttfabriken. Tänker inte gå med på att det ska vara så här, vill inte bryta ihop och känner att jag blir snart galen utan sömn. På måndag är hon 18 veckor så två veckor till Max !!!

• skuttare

Usch vad jobbigt sladdis!! Fråga på vårdcentralen vad du får ta när du ammar. Det är nog skönt att få lillen kollad innan helgen. De är ju trots allt inte stora. Man ska ju trots allt vara lite försiktig med slemmet, det kan ju vara RS. Om inte annat så kanske ni kan få nåt så det lättar av lite. Min stora var 7 mån när vi var in 3 ggrunder påsk för hon var så tät. Vi fick då bricanyl. Det visade sig senare att hon hade förkylningsastma. Det har ju säkert inte er men det måste ju finnas nåt man kan ge.