• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JWall

Vi provade att ge två teskedar gröt imorse och han var inte svår på att äta det. Man kan alltså öka en tesked per dag ungefär? Det är det jag var osäker på hur snabbt man kunde öka.

Känns så skönt att kunna fråga alla erfarna mammor och första gångs mammor också förstås om råd och tips. :D

• EllaBella02

Vi ger gröt. Vi ökar en tesked var tredje dag men vi ger också rotfrukter till lunch och frukt till kvällen och något mål ökas på med en tesked varje dag. Jag gillar inte heller Anna W. Tycker hon är lite av en hycklare Stefans hennes dotters bok kom ut. Men den livsstilen så behövs nog sova hela natten metoden, och till slut fattar man inte vad hon pratar om vargen kommer hit och varje kommer dit. Men alla gör ju som funkar bäst för dom själva : )

• AAEV
    millifjor skrev 2012-11-08 14:52:48 följande:
    En fråga: vad är nödvändiga leksaker att ha till bebis? Vår Rakel har typ inga bebis leksaker men har märkt art hon börjar intressera sig för saker nu så tänkte att jag ska ge mig ut och köpa lite. Men vad är kul? Vad är onödigt? Finns ju en djungel med prylar och mkt är svindyra med
    Ge mig gärna tips!
    Vi har en leksaksälg från lamaze (googla!) och det är och har varit den bästa leksaken för våra barn.

typ nåt sånt!
    www.abcleksaker.se/giraff-ny-farg-lamaze-/2286-0 

Sen kanske en sån här:
    www.bonti.se/produkt/178/brio-skallra

och kanske nån mjuk skallra.

Spegel är ju också poppis! :) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • Trolla75

Sladdis- har du ett liknande nick på tradera? Jag budade på en ribbstickad Pop tröja oh förlorade, tanken slog mig att det va du!? :)

Visst det är inte som förr... Men jag måste bli av med gamla kläder... Och jag sålde faktiskt för runt 7500 under oktober! Så gråter det gör jag inte! ;)

Millifjor- jag gick med i Go boken och fick ett stort välkomstpaket med roliga leksaker... Sen kommer det ju varje månad om man inte avbeställer... Men det gör jag... Men tycker dom har söta mjuka leksaker...

Så sök på Goboken.se

• Sladdis

Trolla: Hahaha ð??? Ja, det är jag.ð??? Vi kanske ska ha kontakt innan vi trissar upp priserna för varandra!ð???ð??³ Fast den tröjan var värd pengarna. Den var i nyskick.â?º

• anjiali

Bebisen som inte går att få att somna :0

I normala fall sover hon mellan 19 å 20. Idag sover hon inte !!! Helt omöjlig att få att henne att somna och trött är hon. Envisas vinner ! Jag ger inte upp

• Sladdis

Heja Anjiali! Själv sitter jag med en gnällig, trött och lite sjuk pojke som säkert terrar sin
    mamma två tim till.

• momster

Haven : välkommen

Då har vi varit till Falun ännu en gång :(
    Som vanligt var de bara körteln som ställde till det och gjorde grabben blå.
    Att han varit slö hela dagen fick vi oxå troligtvis svaret på medans vi satt i akut rummet. Denver fick en prick som blev två som blev tre. Tror de är iallafall 10 st nu så troligtvis har han fått vattkoppor nu oxå.
    Så såg han ju till att barn rummet han varit inne på blev riktigt sanerat med då det inte var ett infektions rum.