• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Låter tufft anjiali. Det har säkert släppt innan 2 v. Heja heja.

• skuttare

Skönt när ni fått er operation och ni slipper detta Momster!!!

• skuttare

Skönt när ni fått er operation och ni slipper detta Momster!!!

• EllaBella02

Vi ammar hela nätterna ned här känns det som. Vi lägger oss vid 19, och sen vaknar hon typ varannan timme fram till typ 7 när vi går upp. Vi ligger ju i samma säng så jag lägger henne bara till bröstet och det känns knappt som hon vaknar. Bara gnyr lite så vaknar jag. Tilläggas ska att min sambo inte har vaknat en endaste gång på 4 månader för hon skriker på natten och då ligger han också i samma säng ; )

• ToKar
    anjiali skrev 2012-11-09 07:02:53 följande:
    Momster : fy vad läskigt å vattenkoppor på det !!! Sladdis och Skuttare: inget kul alls för er. Hoppas bebisarna snarast mår bättre och ni får sova !!! Vi har frisk bebis men får inte sova . Hon somnade 23 tillslut. Klockan fyra hade jag varit uppe och ammat tre gånger. Tre gånger på fem timmar känns inte ok. Sen vaknade vi nu vid sex och nu börjar dagen . Jag ger den här fasen Max två veckor till sen stänger jag fan i mej mjölktuttfabriken. Tänker inte gå med på att det ska vara så här, vill inte bryta ihop och känner att jag blir snart galen utan sömn. På måndag är hon 18 veckor så två veckor till Max !!!

kan du inte liggamma och halvsova samtidigt? vissa nätter äter min lilla tjej konstant utan att släppa tutten.. men jag sover samtidigt så min sömn blir inte spec påverkad. Vissa tycker det är konstigt att vi sover såhär men jag tycker det är mysigt och det är dessutom enklast så...
  • anjiali

Jag ligger och ammar men har oerhört svårt att sova om någon ligger nära mig än mer om någon suger på mig .
    Jag kämpar på två veckor till, sen får vi se status.

• momster

Ellabella var precis så med amningen för oss oxå. Riktigt drygt hoppas det blir bättre på nätterna för er alla.
    Ni med förkylda barn och täta i näsan. Testa låt de sova i baby skydden om ni har möjlighet. Eller luta upp sängarna så kan de få lättare att sova. De funkade iallafall för oss.

• Sladdis

Matteo har RS-virus. Nu är han ju varken för tidigt född eller underviktig så han tillhör ju inte riskgruppen men vi skulle ändå vara observanta. Vi slapp bli inlagda iaf. Men ett par jobbiga nätter till på soffan blir det nog.