• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Nä, jag tror också att man känner vad som är rätt. Min tös älskar verkligen mat och är jätteintresserad, och som de sa på BVC att känner man att de får ont i magen eller inte vill ha så är det ju bara att backa igen och prova några veckor senare. Men än så länge här så funkar de jättebra med all mat : )

• ToKar
    Sladdis skrev 2012-11-12 21:01:28 följande:
    EllaBella: Mitt BVC sa också att man kunde ge smakisar från 4 månader men det är ju bara ett finger doppat i maten. Det är stor skillnad mot dem som ger teskedar och som ökar med teskedar hela tiden. Då har man fort ett helt mål långt innan 6-månadersdagen.

Ja och det låter ju mkt bättre nu tycker jag. Det blir ju ändå som helamning eftersom att smakisarna är så pass små. När jag ammade sonen började vi med smakisar vid 6mån. Det känns för tidigt att börja med mat redan men att få testa smaker för att vänja henne känns helt ok. Jag är lksom inte redo att minska amningen på ett bra tag. Man gör ju det som passar men jag gillar verkligen de nya rekommendationerna. de passar oss utmärkt.
  • Sladdis

FruSandra: Så sant. Om det är för att inte störa amningen kan det kanske kvitta. Jag fick intrycket av att det var för att minska risken för att barnet skulle få allergier.

• Sladdis

ToKar: Om jag gett ersättning hade jag kanske också börjat med smakisar men jag vill inte heller tulla på amningen. Detta blir nog sista barnet och därför vill jag suga ur upplevelsen så länge som möjligt.

• Trolla75

Jag helammade ju Vanna till långt över året och BVC var helt förstörda över detta... Hon måste ju få mat!

Hon fick smakisar men inte så mycket mer, hon var besatt av tutten ;) och vi hade det verkligen jättemysigt!

Jag har som sagt inte så brottom!

• anjiali

Liten skrutta mår inte så väl. Hon har feber och är lite tät i näsan. Sen har hon kräkts två gånger . Inte kan hon väl vara magsjuk, ingen annan är dålig här hemma och ute å träffat folk har vi inte gjort direkt.
    Känns inte så bra . Hon deckade på mitt bröst nu. Nått som aldrig händer annars.

• skuttare

Anjiali: stackars lilla tjejen. Hon kräks inte för att hon har snor och slem som rinner bakåt ner i halsen då? Eller har hon hög feber så kanske det är därför. Hoppas hon piggar på sig fort. Min lilla tjej är än äntligen piggare bara liiite snor kvar.

• millifjor

O nu har nog vår tjej kommit in i det berömda språnget hon har vaknat o bökat typ 1 gång i timmen inatt! Hon blev 15 veckor i lördags... Hade bokat ett skivstångspass halv tolv idag men nu vet jag inte om jag orkar med det :-S
    Förresten, bör man styrketräna redan?

• anjiali

Milifjor : jag kör typ skivstång fast det kallas annat och kettlebell. Tycker det känns ok i kroppen. Plockat av mycket vikt för säkerhetsskull. Gör mina egna magövningar. Plankan och sidoplankan. Hoppas det är ok, har en god grundstryka och kondition.