• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Smulan, ojojoj Vi har inte vägt Emil sedan sprutan (3,5mån), men jag undrar om han inte hamnar där någonstans också! Ska nog hoppa förbi och väga imorgon, blev så nyfiken :)

• Tekla78

Smulan, ojojoj Vi har inte vägt Emil sedan sprutan (3,5mån), men jag undrar om han inte hamnar där någonstans också! Ska nog hoppa förbi och väga imorgon, blev så nyfiken :)

• Sladdis

Chess: Jag ska också ge gluten i grötform innan 6 mån men jag väntar nog till 5 eller 5,5 mån.
    Matteo vägrar också flaska så vi skippar också välling och kör på gröt istället. Mina två andra pojkar har heller aldrig druckit välling. Ibland kan jag tycka att det var synd. Såg så mysigt ut med morgonmys i soffan med 1-åringar. Själv fick jag sätta mig i köket och ge gröt och sen var det ju fullt ös. Å andra sidan slapp jag besväret med att vänja av från vällingen. Flera kompisar hade problem med det.

• SaJo81

Var på drop in på BVC förut efter att jag upptäckte var bakom örat på lilleman! En läkare kom in och tittade och sa att han trodde det var svamp men att det nästan lika gärna kunde vara några svinkoppor som blivit infekterade. han trodde i alla fall mest på svamp eftersom det bli varmt och fuktigt bakom örat så vi skulle testa med svampmedel i några dagar och se om det blev bättre eller å¨terkomma igen.

Enligt mig ser det ut som en sån spricka man ofta får under örsnibben fast den fortsätter bakom örat! stackars lille pojk! inte nog med det så har min största grabb feber och jag och mellangrabben är förkylda! hoppas allt ger med sig till helgen, då blir det ju dop för Bastian! 

• Trolla75

Smulan12-Det är bara underbart och inget att oroas över! ;)
    Caspian vägde 7850g vid drygt 3 månader och när hans storasyster var i samma ålder vägde hon precis över 9 kg. Tjoohoo hon var en kopia på Michelingubben... :))

• FruSandra

Fast jag helammar fortfarande, den lilla gröten han får är inget han blir mätt på.. Utan mest för vänja honom o hans mage..

Ja ger ett par teskedar vid 14 tiden, efter vila, o mellan 2 amningar. O med teskedar så är de Ju inte så många skedar som åker ner i magen, de mesta kommer ju ut igen då de har svårt att svälja..

Ja ska till Bvc imorn, mammaträff. Då ska ja kolla vad de säger om att ge fruktpure me.. Ja är så osäker :S sen undrar ja när man kan börja ge gröt (teskedar) flera gånger per dag?

• chess07
    smulan12 skrev 2012-11-13 13:51:42 följande:
    Idag har vi varit på BVC. Lilleman är 4,5mån om en några dagar. 8835g och 68,5cm!! Var ska det här sluta. :p "lille" klumpen. :) Noah får lite gröt på morgon/ förmiddagen en stund efter amning och äter ung en tsk innan han börjar leka ist. :p mellan 12-14 någon gång får han lite potatis/palsternack puré som jag gjort själv och han bara älskar. Skulle kunna äta betydligt mycket mer än jag ger honom, ung 1,5tsk. :)

Härligt med lite vikt på dem. Vägde A när han var 3,5 månad och då vägde han ca 8200 :) vet inte hur lång men var 65 cm vid 3 månader.
  • momster

I dag fick Denver smaka lite blåbärs puré.
    Vi skulle börja med nått jag eller syskonen inte var allergisk mot så då fanns det inte så mycket att välja på.
    Förs verkade han inte alls gilla det men efter att han sugit lite på de så såg han ut att gilla det. Så nu får han prova och smaka de i ca 1 vecka innan vi kan testa nått annat.

I morgon har vi tid till barn mottagningen så får vi se vad läkaren sejer om Denvers bajsabde. Innan 11 på förmiddagen har han bajsar mellan 4-6 gånger.
    Och vad han tror om det kan vara förkylnings astma.