• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Nu har vi prövat gröt :) ni som har mej på insta har kanske sett :)
    Men oj vilken hit!! Han hade kunnat äta mycket mer än de 2 teskedarna han fick :D

• AKT83

Sladdis: det är väl ingen fara för vuxna att träffa en liten med RS-virus? Eller är det att han är så medtagen som gjort att ni ställt in dagens planer?

• Juli12

Hej alla mammor!
    Tycker att ni alltid har så bra tips och råd, därför undrar jag om ni kan hjälpa mig med en fråga?
    Min son som är 3,5 mån bajsar ofta och ibland kan avföringen se ut som om han ätit frön/ eller "banantrådar" undrar vad det beror på? Bvc säger att det är normalt (!) då han ammas....

• Sladdis

Akt83: För vuxna är RS som att få en vanlig förkylning. Både jag och mannen är smittade och det är inte så farligt. Förutom på mannen då som är döende!!! HaHa.
    Min pappa hade en massa viktiga möten nästa vecka så han var inte sugen på att bli förkyld och till frukosten kommer andra barn som det är synd att smitta. Frukosten hade vi ställt in även om det inte smittat för M hade aldrig orkat med feber, slem, hosta och snorighet men mina föräldrar hade ju kunnat komma för då är han ju hemma i lugn och ro.

• AKT83

Ok då förstår jag varför ni ställde in. Hoppas att ni hittar tid så att ni kan träffas snart i alla fall. Krya på!

• Sladdis

Akt: Tack! Ja, mina föräldrar kommer nästa helg och mannens barn helgen efter det.

• EllaBella02

Min bebis bajsade också som frön och trådar i. Oftast bajsade hon flera gånger om dagen förut, sedan ändrades det till typ var tredje och nu är det oftast varje ibland varannan. Konsistensen är tjockare nu men hon äter smakportioner nu. Färgen är från senapsgul till grön ibland.

• momster

Juli12 : så kan min sons bajs oxå se ut fast han har ersättning. De andra två hade oxå sån bajs när de var små. Så du kan nog vara lugn.

• Tibell

här har vi en tös som bajsar grönt/grått som luktar död typ.. men men. Hon har bajsat slem sen hon föddes så detta är iallafall en liten förbättring

I fredags var vi hos läkaren med Lovis och sen vi började med ersättning hade hon gått upp 200 g på en vecka..kändes kanon

sen gjordes pricktest..visade på mjölk och ägg. togs även ett blodprov för att se om det finns mer...

annars rullar det på. Lovis är så himla go liten tjej... hon är verkligen avgudad här hemma