• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Momster- inga animaliska mejeriprodukter, mjölk, grädde, ost mm. det har visat sig att laktosen/mjölksockret hämmar viktnedgången för lchfaren...

• momster

Trolla : ok tack för svaret. Här lever jag typ på mjölk och choklad nu efter att jag inte fått äta de på 3,5 månad.

• millifjor

Trolla75: nej det pallar jag nog inte:-/ äter inte LCHF helhjärtat då det inte händer ett skit på viktfronten för min del har dragit ner rejält på mejerierna iaf men kan nog inte sluta helt, så jag är med halvt då kan man säga, haha. Kanske iaf går ner nåt kg på det sättet!

• Trolla75

Jag lyckades gå ner hela 2hg sedan igår morse... :) kanske det här är bra i alla fall... ;)

Nä jag tänkte bara eftersom du skrev att dy ville i dina byxor...

Jag ska bara va med fram till lucia, sen kör jag på som vanligt igen... Har svårt att klara mig utan grädden ;)

Gud vad det blåser ute! Låter som det vore en vinterstorm!!! :(

• chess07

intressant att ni testar mjölkfritt! Min mamma gav upp både gluten och laktos för ett år sedan och rasade i vikt! Ja har själv slutat med laktos i våras och min mage mår bättre! Finns väldigt mycket laktosfria produkter! Har läst att en stor del av vuxna befolkningen har en känslighet mot laktos, man går och har lite halvskruttig mage utan att fundera på varför tror jag. Inget land äter så mycket mejeriprodukter som vi! Trolla: du behöver ju inte överge grädden om det är laktosen du vill undvika. Dem laktosfria produkterna är väldigt goda, grädden är nästan godare än vanliga!

• Trolla75

chess07- ska bara köra fram till lucia... :)

Och grejen verkar vara att just uteslutandet får igång viktminskningen... Och vågen visar redan på -1,3kg på 2 dagar... Så det ger mig hopp och motivation...

Jag är inte laktosintolerant, däremot glutenintolerant...

Vad jag förstått är de laktosfria produkterna söta och goda, så då måste laktoset vara ersatt av annat socker och det är det jag undviker i min kost...

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-15 11:38:21 följande:
    chess07- ska bara köra fram till lucia... :)

Och grejen verkar vara att just uteslutandet får igång viktminskningen... Och vågen visar redan på -1,3kg på 2 dagar... Så det ger mig hopp och motivation...

Jag är inte laktosintolerant, däremot glutenintolerant...

Vad jag förstått är de laktosfria produkterna söta och goda, så då måste laktoset vara ersatt av annat socker och det är det jag undviker i min kost...
    Hejja på! Härligt med så snabba resultat!
    Ska bli spännande att se hur det går för dig!

• grahnkotten

Härligt! Men nu blev jag nyfiken! Vi lchf, vad jag har förstått, så ökar man fettet och tar bort kolhydraterna! Får di i dig tillräckligt med fett om du utesluter det också? Känns inte som om man får i sig tillräckligt då.. Bara en liten fundering..

• Trolla75

Joda, får byta ut fettkällorna bara, fet fusk, avokado, nötter och sedan har jag ju kvar smöret... Dricker massor med te med smör i ;)