• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Jag har plockat fram några brästmjölkisbitar för att De ska tina så vi kan introducera flaskan, men fy helvete vad de luktar!! De luktar järn :|

• Trolla75

Tundra- har du inte bygeln som är framtill?

Vår. Stol har även en ja vad ska jag kalla den ryggstöd i plast är det i alla fall... Så med en filt runt om sitter han som den kung han är, Kung Caspian

• AKT83

Tilde sitter sedan en vecka tillbaka i vår ikeastol med extra filt i. Hon trivs att vara med oss vid middagen och vi med! Hon är 4,5 månad. Hon får lite gröt och lite puréer som provsmak och ibland pyttelite från våra tallrikar.

• juliaannaeva

Tyra är 3,5 månad och hon sitter i sin stol med stöd dyna :) sitter med vid matbordet och är vääääääldigt intresserad av de vi äter! Men hon får allt vänta 2 veckor till med smakis!

• millifjor

Vår Rakel är 3,5 månad o sitter med kudde, väldigt intresserad av vad vi äter men hon får nog vänta ett tag till iaf
    Hon har kunnat sitta bra länge nu men så har hon ju också varit stadig sen hon var en vecka typ vi blev snuvade på bebistiden i början, haha
    Det bästa hon vet nu är att stå upp, man ska hålla henne i händerna så står hon väldigt stadigt och är helnöjd

• FruSandra

Ska man börja med en smakis i taget?

Vår Bvc sa att man skulle ha katrinplommon puré på gröten för att vänja dom med de för att förr eller senare kommer han bli förstoppad..
    Men jag tycker att de känns fel att introducera "sylt" på gröten nu, ja menar han vet ju inget annat...
    Dessutom är han så sjukt lös i magen, så katrinplommon känns lixom inte så aktuellt...

Hur gör ni som börjat med gröt?

• EllaBella02

Vi har ju börjat med rotfruktspure och fruktpure också. Hennes bajs är inte lika lös konsistens längre. Lite lite tjockare. Jag har katrinplommonpure hemma men har inte gett någonting ännu. Hon har bajsat varje eller varannan dag. Tänkte ge lite om det är så att hon hoppar över en dag igen. Hos vår BVC sa de att man inte alls behöver köra en smak i taget längre. Utan man kan blanda om man vill. Tilläggas ska ju att det finns såklart undantag som bekräftar regeln om man har fått andra råd av läkare såklart : )

• tundra

Jo jag har en sån där plaststol m bygel som man sätter på tripp trappen. Version modern. Men David sjunker bara ihop. Hur stark som helst på mage på golvet, lyfter hela bålen och vänder sig. Men sittandet vill inte infinna sig. Suck.

• EllaBella02

Kan du inte försöka att sätta kuddar och så framför också så han inte kan ramla? Typ verkligen padda upp honom : )

• skuttare

Här får det allt väntas till hon blir 6 mån. Känner mig inte alls stressad med att börja med smakisar. Det hinns med och hon är så liten än. Tror det mest blir massa tjorv i magen på dem när de är för små. Stora tjejen var oxå 6mån när vi började. Men det är väldigt roligt att se minen första gången man stoppar nåt nytt i mun.