• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Frusandra: tror du inte det är en utvecklingsfas som kan komma vid den veckan eller ännu tidigare ?
    M har varit lika dan och det är jätte jobbigt. Vaknat stup i kvarten och varit ledsen. Också känner mig otillräcklig. Har pågått i veckor.
    Men de senaste tre nätterna har hon sovit bättre !!!! Nytt sov mönster mot innan har hon fått. Jag vågar inte hoppas att det vänt ännu men håller tummarna !!!
    Tänker att det är det kanske är det ni går igenom ni också !?

Ps Sandra : du är inte otillräcklig är helt övertygad om att du gör ett jätte fint jobb som mamma !!!

• SessanM

Det ska vara en utv. fas v 19, den börjar ofta vid v 14-15 och kan tydligen hålla på upp till 6!!! Veckor. Hoppas dock att vi klarade oss med en. Emilia sov sjukt dåligt en vecka, vaknade ca 10 ggr/natt, men nu verkar det -peppar peppar- lugnt, vågar dock inte heller hoppas på för mkt än.

• EllaBella02

Min tös är inte skrikkedsen när hon vaknar men här ammas det varannan timme fortfarande på nätterna : ) och jag tror vi kommer få sova längre snart när jag vid 6 månader ska introducera välling : )

• millifjor

Nu har våra Libero strl 3 börjat att läcka på natten! Nån som kan tipsa om nån annan bra blöja åt vår tös? Hon är rätt lång o smal och väger 6 kg typ har testat Willys blöjor men de läckte också, hon kissar vääääldigt mycket! Byter blöja flera gånger på natten redan så det vore ju bra om de kan hålla mellan matningarna iaf

• SaJo81

Jag tänker vänta med smakportioner till vår lilla! Vi började vid fyra månader med dom andra två och det gick käpprätt åt helvete och dom åt sin första hela portion när dom var ett år! Jag slet oc slet men dom var inte intresserade! Denna gången hoppas jag att pm jag väntar till 6 månader så kanske han börjar bli intresserad!

• momster

Millifjor : Vi har pampers. Tycker den funkar bra. Den är mer töjbar i snibbarna.
    Dottern var med och köpte blöjor sist så då ville hon ha libero så vi testade dom. Men både jag och mannen tyckte pampers var bättre.

• enilorac81

Lilla E har fått börja med lite mild havregröt och några kvällar har vi gett ersättning då jag varit borta. Detta har resulterat i att han inte bajsat sen i torsdags...han verkar inte lida av det. Men jag undrar när han ska tömma tarmen...

Jobbigt med vakna nätter, usch och busch, jag har inga tips alls ð???

• millifjor

Trolla75: från vilken vikt är fyran då?
    Nu när jag knäpper trean så går nästan "spännena" omlott, hon är rätt skinny

• EllaBella02

Jag hade Libero storlek 3 på min tös. Väger 6,5 typ. Det var de värsta blöjorna ever! Läckte varje bajs typ. Nu kör jag Pampers 4 Active baby tror jag de heter. Dom älskar jag!de verkar mycket skönare också, mjukare och tunnare.