• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AKT83

Fruktpuréeena är det bara naturligt socker i, alltså fruktsocker och inget tillsatt. Barnen behöver detta för att järnet ska kunnas ta upp ordentligt i kroppen. Så se det som sagt inte som sylt utan något viktigt för dem (i alla fall sen när de inte ammas längre eller får ersättning).

Vi ger inte heller välling utan ger endast gröt. Jag fick väldigt dåliga tänder av att ständigt suga på nappflaska och därför drar jag mig för det. Det funkade klockrent med endast gröt med sonen och dessutom får man då lättare in rutinen med att borsta tänderna innan sänggående istället för att vällingflaskan som söver dem.

• juliaannaeva

Åh vad irreterande! Har tagit bort ett mål nu så Tyra får bara mat 4 gånger om dagen o börjat ge pytte lite gröt.. Tog bort 21 målet och igår fick hon mat 19 sista gången! Sen la vi henne efter de. Gick och la mig 21 o nu ligger jag här sen 03 KLARVAKEN!!!!! Tyra stensover fortfarande.. O jag kommer bli trött när hon tycker de är dags att gå upp... Men duktig tjej sol hållt sig så länge! :) s

• Tekla78

Vi är oroliga för kräksjukan vi. Det går på Ludvigs avdelning så snart kommer den hit. Finns inget som kan göra en så inbillningssjuk som magsjuka (jo kanske löss då). Maken hade hoppat av en station tidigare igår, säker på att han var på väg att kräkas men han klarade sig hela kvällen & natten. Vi isolerade honom i Ludvigs rum så jag har sovit med småkillarna. Nu känner jag mig darrig i kroppen och allmänt obehaglig :-S

Ludvig vaknar oftast 3-4 och är spökrädd och ligger vaken någon timme och TRÄNGS. Sedan vaknar lilleman kl 05 och kan numera inte somna om efter det. Vet att många har det värre så jag ska inte klaga

• EllaBella02

Ja, min tös har också börjat med att typ nästan din gråta i sömnen. Som att hon drömmer? Men nu sitter jag med henne i famnen i soffan. Jag hatar när dom blir slemmiga. Läst så mycket om RS och andningsuppehåll att jag blir knäpp! Det är inte lätt att vara förstagångsmamma och ha tillgång till internet : (

• Sladdis

EllaBella: Hoppas hon kryar på sig fort och att ni slipper RS. Matteo har haft skitet i en vecka och är inte frisk än. Han är bättre och det med andnöden är passerat men det är jobbigt för honom ändå.

• grahnkotten

Här har vi en kille som somnar på kvällarna men vaknar sedan med "dödsskrik" 3-5 ggr mellan kl 21-23, han öppnar inte ögonen och det går knappt att trösta honom,. Drömmer han? Någon som har erfarenhet av detta?! Tycker så synd om honom!

• skuttare

Grahnkotten: det låter ju som om han drömmer. Det finns nåt som heter nattskräck oxå men jag tror inte det börjar när de är så små. Min stora tjej har haft det nån gång å det är väldigt otäckt första gången.

• SaJo81

*trött* förkylning pågår hos mig och Anakin, lilleman är inne i nån period där det inte spelar någon roll vad man gör han är missnöjd ändå :( från att varit världens gladaste bebis :/ pappan i huset e halvkrass och Tristan har feber :( ingen som sovit bra inatt vilket ju brukar resultera i att föräldrarna sover absolut ingenting! Så är det här med :( och så ska man planera för dop!

Vart i församlingshemmet idag och fått nycklar och instruktioner inför helgen, handlat lite för att baka sommarkaka och snickerskaka sen, bakade fyra drömtårtor igår som jag hoppas räcker och så har vi beställt tårta av en kompis svägerska som ska hämtas fredag eller lördag! Skulle ju önska att man hann vila lite så vi Juan va friska til dopet med! :/ *suck*