• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Tibell vad har de sagt till er om att börja med smak portioner?
    Vi kunde vänta tills Denver blev 6 månader och skulle testa en sak i taget i några dagar för att se om han skulle reagera.
    Men kunde även börja lite smått nu om vi ville. Men de rådde oss att vänta lite. Ev prata mer med barnläkaren innan och vänta på tid till dietist.

• Sladdis

Tibell: Vad skönt att Lovis gick upp så bra. Lilla söta dockan. Klart hon är avgudad!

• Tibell

momster : vi har fått hem neocate spoon som är en gröt men som innehåller samma saker som hennes ersättning. så den kunde vi börja med om vi ville..

Vill helst vänta tills hennes mage läkt ordentligt innan vi sätter igång.

Men sen ska vi göra som er. En sak i taget och gärna en vecka minst innan vi börjar med bästa sak.. och inte börja med de livsmedel hennes storasyster är allergisk mot

• FruSandra

Jag behöver hjälp! Vilgot blir 19 veckor på onsdag, och de senaste 2-3 veckorna har han vaknat 7-8 gånger på natten. När vi lägger honom vid 19 (då är han dödstrött) så vaknar han vid 20-21 och gallskriker.. Får lite mat, somnar vid bröstet. Lägger ner honom, han vaknar till och skriker, sen ligger han och vänder och vrider på sig jätte länge, tillslut somnar han men vaknar igen efter nån timme :(
    Vad händer?? Varför är de så? De är väldigt frustrerande och ja känner mej otillräcklig :(

• Sladdis

FruSandra: Låter jättejobbigt. Vet inte varför det är så men skickar styrkekramar. Tänker ändå att det kan vara någon utvecklingsperiod. De brukar bli oroliga då.

• Emmizen80

Gustav har fått lite gröt samt lute äppleprue i tre dagar, inga mängder, idag blev det kanske 2 tsk gröt och en tsk äpple. Men han har blivit stenhård i magen. Igår och idag har jag retat lite med termometern efter han försökt bajsa i omgångar under en timme. Först så kommer ett lass... Han blev hård första veckan med ersättning, sedan blev det normalt när magen vant sig. Kan det vara samma här??? Har era smås magar blivit annorlunda???

• FruSandra

Emmizen
    Våran Bvc sa att de är bra att ge katrinplommonpure samtidigt.. Eller päron, för att de är bra mot förstoppning.. Dock skippa vi de idag när vi gav gröt.
    Ja tycker inte de känns rätt att introducera "sylt" på gröten nät de e så små..

• SessanM

Vad roligt med smakportioner! Snart dax för min lilla tjej också, det ser vi fram emot.
    Men jag tänkte bara, ni som skrivit att barnen verkar intresserade av er mat, hur märker ni det? :)

• Trolla75

En hel vecka kvar till vi ska testa Mild Havregröt som inhandlades i dag...

Caspian visar stort intresse på det vi stoppar i munnen... Tittar o tittar stort... Och ibland ser det ut som om han gapar...