• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Skuttare: jag tror nog det var slem första kräkningen. Andra gången vet jag inte :-/

• millifjor

Anjiali: ja jag tränade ju en del innan jag blev gravid men under graviditeten gjorde jag inte ett skit tänkte så med att om man inte tar i så man spricker så kanske det funkar!
    Hoppas hon blir frisk snart, kanske hon kräks för att slemmet åkt ner i magen? Vår plutt har spytt lite nu när hon är snorig, hon spyr aldrig annars. Har kört med nezeril näsdroppar så snoret iaf försvinner när hon ska äta eller sova...

• EllaBella02

Vi går upp vid 7 typ och gör oss iordning. Sedan får hon gröt vid 8 och ammas efter gröten, sedan äter hon varannan timme, 10 och 12 ammas. Sedan äter hon puré vid 2 och ammas efteråt. Ammas 4 och sedan får hon fruktpure vid 6 och ammas. Hon somnar vid 19 och ammas då med. Sen äter hon varannan var tredje timma på natten : )

• Emmizen80

Lilleman har nu testat gröt i 4 dagar, fick lite katrinplommon i går men är nu helt stoppad i magen. Han är inte jätte intresserad, utan smakar ca två teskedar och vill sedan inte ha mera. Pga en grymt trög mage, han kämpar och kämpar men inget kommer, överväger vi att sluta med gröten och vänta ett par veckor och testa senare igen

• EllaBella02

Det låter som en bra idé. Vår BVC sa att man ska backa tillbaka om det strular och prova igen om typ 3 veckor sa de. Hoppas det löser sig. (Bokstavligen)

• Trolla75

Låter jobbigt att magarna hårdnar av gröten...
    Lillemans bajs är ju ff väldigt lös i konsistensen, så man kan ju hålla tummarna att den blir något fastare med gröt... Och ej förstoppad...

Som sagt vi väntar en vecka till innan vi testar lite gröt...

• smulan12

Idag har vi varit på BVC. Lilleman är 4,5mån om en några dagar. 8835g och 68,5cm!! Var ska det här sluta. :p "lille" klumpen. :) Noah får lite gröt på morgon/ förmiddagen en stund efter amning och äter ung en tsk innan han börjar leka ist. :p mellan 12-14 någon gång får han lite potatis/palsternack puré som jag gjort själv och han bara älskar. Skulle kunna äta betydligt mycket mer än jag ger honom, ung 1,5tsk. :)

• chess07
    Sladdis skrev 2012-11-12 22:40:02 följande:
    FruSandra: Så sant. Om det är för att inte störa amningen kan det kanske kvitta. Jag fick intrycket av att det var för att minska risken för att barnet skulle få allergier.
    Vi börjar med gröt för att jag lästa att man minskar risken för glutenintolerans om man börjar med det medan man helammar. Jag har tänkt att helamma fram till 6 månader och endast ge gröt på kvällen i liten portion och sedan amma efter för att se om lilleman håller sig mätt längre på natten. Så för vår del handlar det inte om att byta ut mål förrän efter 6 månader.
    Dessutom kommer vi nog ge gröt istället för välling. Han tar inte flaskan och jag själv var ett barn som inte tog flaskan och aldrig fick välling och jag har inte lidit av det Flört
  • Tekla78

Sandra, du undrade över katrinplommonpurén. Vi har inte kommit så långt än, men tycker inte att du ska tänka "sylt" utan "nyttig frukt" och antioxidanter. Sen om du inte vill ge än eftersom magen ff är lös är en annan sak.

Jag väntar på tid hos barnläkaren innan vi börjar med olika smaker. Har fått klartecken om gröt än så länge, men han bara rynkar på näsan o spottar ut. Vi ger mjölkfri ersättning och gröt.