• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JWall

Vi har ju också introducerat gröt och det resulterade i en ledsen bebis igår pga av magont. Så pappan och jag fick improvisera. Till slut så bajsade han och somnade.
    Kanske får pröva att ge lite katrinplommonpure så att det blir lite hjälp.
    FruSandra: jag tror också att det är en utvecklingsfas. Kanske är så att Lill killen vill ha lite extra närhet? Bara ett förslag. Förstår vad du menar nät man känner sig otillräcklig. Men det är du inte! Det ändrar sig säkert snart igen.

Krya på er alla bebisar. Det är hemskt när de små liven är sjuka. Kramar!

• chess07
    millifjor skrev 2012-11-12 07:48:35 följande:
    Nu har våra Libero strl 3 börjat att läcka på natten! Nån som kan tipsa om nån annan bra blöja åt vår tös? Hon är rätt lång o smal och väger 6 kg typ har testat Willys blöjor men de läckte också, hon kissar vääääldigt mycket! Byter blöja flera gånger på natten redan så det vore ju bra om de kan hålla mellan matningarna iaf
    Vi hade också problem med läckage på nätterna när vi använde 3an av libero. Men då vägde vår kille kring 7 kg och är lite knubbig så vi har använt stl 4 på nätterna sedan dess och 3an dagtid fram till nu då han väger över 8 kg! Flört
    Vet flera som använder pampers och dem är jättenöjda med dem så prova!
    Vi gillade inte pampers då det är ett slags "nät" i dem som fastnade i rumpan när A bajsade så han blev väldigt röd.
    enilorac81 skrev 2012-11-12 09:16:27 följande:
    Lilla E har fått börja med lite mild havregröt och några kvällar har vi gett ersättning då jag varit borta. Detta har resulterat i att han inte bajsat sen i torsdags...han verkar inte lida av det. Men jag undrar när han ska tömma tarmen...

Jobbigt med vakna nätter, usch och busch, jag har inga tips alls 😔
    Oj då.. hoppas de kommer snart då!
    Vi köpte risgröt med banan och persikosmak och gav en tesked till vår grabb igår, en riktig höjdare! Allt slank ned! Tänkte köpa havregröt med smak men det fanns inte... Ska kolla på ica idag tänkte jag så kan man varva lite. Vill introducera gluten tidigt medan han ammas mycket fortfarande för att minska risken för glutenintolerans. Har känsliga magar i sambons släkt så det känns viktigt att vara försiktig

• FruSandra

Ta k snälla ni för era tips!

Vad gäller blöjor använder vi pampers igen.. Vilgot har sånt lösbajs så de läcker med libero, pampers fungerar bättre med lösbajs..

Inatt har de varit precis som att han haft lite ont i magen..
    Vi gav ju gröt igår. (2 tsk ungefär) kan de ha med de att göra tro?

• millifjor

Då blir det till att köpa ett paket pampers idag och prova helt enkelt
    Nån som testat huggies förresten?

• SaJo81

Vi e jättenöjda med libero! Har strl 3 till lilleman! Tyckte inte om pampers varken på honom eller bröderna! Men det e ju jätteolika, beror ju på kroppsform, om man e tjej/kille etc :)

• Trolla75

Millifjor- 4 an från 7-14, men jag har som sagt använt dom långt innan han vägde 7...
    Skulle testa en större blöja nattid och använda 3an dagtid...

Har använt Libero till båda systrarna och vart nöjd! Gubben råkade köpa fel så vi stod här med två paket Pampers, men fy vad dom blöjorna luktade illa!?
    Är tydligen någon lotion i dom?

• millifjor

lotion? nej det vill jag inte ha, vår skrutt behöver inte ha sånt på stjärten!

ska testa 4:an istället då
    misstänker att hon typ väger 6,3 eller nåt sånt så det kanske fungerar iaf!

• tundra

Jag älskar Pampers! Bästa uppsugningsförmågan. Har provat Libero flera gånger men aldrig blivit riktigt nöjd. Det blir bara olyckor och då är jag inte snål på att byta.
    Har aldrig reagerat på doften. Tycker inte den är störande.

Apropå smakisar så skulle jag vilja att David kunde sitta med stöd iaf - men måste verkligen börja vid 5 mån eftersom maken ska ta över sen! Stress!
    Kan era bebisar sitta med stöd eftersom ni börjar vid 4 mån?
    David snurrar runt på mage och leker med grejer men när han ska sitta så faller han bara framåt och spyr. Not good.

Vill inte ge ersättning för då måste jag ha en läkartid för att få utskrivet mjölkfritt. Bökigt.

• Trolla75

Tundra- lilleman har nog suttit kortare stunder i tripp trapp stolen uppbylsad med filtar i omkring 3 veckor... Han blir 4 månader nästa vecka.

• tundra

Livet vore så mkt enklare om han kunde sitta!!

Har också en tripp trapp med sittplatta och kuddar + extra kuddar - men det blir platt fall när jag har provat att sätta honom där. Det blir dessutom gärna en kaskad av spya och han är ingen kräkbebis annars. Hoppas det lossnar! Han är 4,5 mån.