• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Skuttare: Vi har inget bättre för oss när vi sitter uppe och ammar flera gånger varje natt. Måste hålla sig vaken på något sätt!

• chess07

Ellabella: har du provat att Amma henne upprätt, så hontyp sitter i ditt knä när ammar. Stackars liten ... Hoppas hon kryar på sig snart! Dr kanske vore idé..

Läst att det var stora vändardagen igår! A vände sig från rygg till mage första gången igår! Har inte vänt från mage till rygg än.

• anjiali

Skriver vid amning. Jag har oerhört svårt att sova/vila när hon ammar på natten. Måste distrahera mig med något.

Tycker nätterna så sakteliga börjar bli som de var innan. Hoppas det fortsätter stabilisera sig å att denna utvecklings period är över .

Äntligen fredag !!!! Hoppas det blir en bra en.

• millifjor

Var på mamma bootcamp igår, träningsvärk idag kan man säga! Blev förvånad över att jag inte har några muskler kvar, haha. Idag blir det nog bara en lugn promenad runt kvarteret

• EllaBella02

Ja, fick tid idag halv 12. Ringde dom igår. Imorse var hon jätteslemmig så det var otäckt när hon hostade så mycket. Ska prova den tekniken med amningen. Tack!

• Trolla75

Nu har vi också kastat oss rakt in i väggen, från att ha fått sova hela nätter började Lilleman med att äta varannan timme i förrgår natt, 00, 02, 04, 06, sen blev det en gång i timmen efter det.

Igår var han vaken mellan 18-00.30 han kunde inte somna, låg o slog o sparka...

Och när han väl lyckades somna och sovit Max 30 minuter vaknade han och stortjöt!!! Helt galet, ingenting hjälpte??? Verkligen frustrerande!
    Kan han haft ont, det såg nästan ut så?

Var det inte någon här, vars barn fått ont i magen av gröten?

Jag introducerade en halv tsk mild havregröt i går på fm.
    ???????

• FruSandra

Trolla
    Vilgot fick lite on i magen första gångerna.. Nu äter han med god aptit.. Vi kör banangröten...

• Emmizen80

Trolla: lilleman blev tokhård i magen av gröten, men inte ont direkt, han var inte ledsen direkt. Vingar valt inte ge honom gröt nu på en vecka eller två innan vi testar igen. Han får nu 1-2 teskedar katrinplommon eller äpplepure om dagen istället, samt "fingertoppdopp" från vår mat. Tänker antagligen inte introducera matportioner än på ett tag, bara smakprov