• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    Mysmamma70 skrev 2011-10-31 10:03:27 följande:
    Bevingad - mässan var bra, men lite liten tyvärr...
    Ni som bor nära Göteborg kan jag tipsa om stora baby- och barnmässan på Svenska mässan den 2-4:e mars.  Jag och sambon var där när vi väntade sonen och eftersom nästa bebis kommer ungefär samtidigt tyckte jag att mässan var lagom nära bf också, inte för långt kvar men inte heller för nära så man knappt kunde gå. Vi skulle bara in och titta, men kom ut med en sprillans ny Classic Crescent barnvagn ;)

De har massa erbjudanden och demonstrationer. Tex. barnvagnsbanor där man kan prova olika märken på olika underlag, babyskydd, men även kläder och små roliga baby-prylar. Jag kommer defenitivt åka dit nästa år igen!
  • bevingad

Shit vad jag äter!!! Jag är hungrig konstant... som mellanmål nu kör jag grönsaker med dippa... såååå gott
    Fick tid hos bm nästa fredag...

• Älskadelillaliv

Jag ska försöka övertala sambon att vi ska till barnmässan i gtb. Skulle vara så kul och gå och mysa med magen .

Ja orolighet ingår nog. Jag tittar på mitt gravtest ibland för att försäkra mig att jag inte såg fel. Man är bra störd ibland hahaha

Vill också till BM nu , det är som ni säger det känns mer verkligt då.
    Har börjat svullna om magen, lite mysigt fast man ser mest tjock ut. Men jag vet i alla fall att det är en liten där

• Mysmamma70

Jag njuter av att kunna ha mina jeans några veckor till har gått ner 22 kg sen lillan föddes för tio månader sen, får försöka att inte lägga på mig så mycket denna gång.

• michelodeon
    bevingad skrev 2011-10-31 15:50:30 följande:
    Shit vad jag äter!!! Jag är hungrig konstant... som mellanmål nu kör jag grönsaker med dippa... såååå gott
    Fick tid hos bm nästa fredag...
    Känner igen det där :) hungrig jämt och att äta är bra för illamåendet har jag märkt. Det va rätt jobbigt på jobbet ett tag på fm :( men sen blev det 9-fika å då blev det bättre igen... småäta är nog grejen.
    Får försöka småäta frukt å riskakor så man inte går upp så mycket. När jag var gravid med sonen gick jag upp 27 kilo :( å det va inte lätt att bli av med.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Tolle83
    Älskadelillaliv skrev 2011-10-31 13:22:51 följande:
    RIngde BM idag och har fått en tid den 8 december. Känns som en evighet dit men jag hoppas tiden går fort. 
    Går ni med den här jobbiga känslan tänk om det blir MF. Det är så jobbigt nu när man ska vara glad. Liv rädd för de. Vill att det lilla livet ska vara kvar.

Usch och så är man dum och läser trådar om sådanna som fått MF. 1 av 10 får MF fast 80% går det utmärkt för. Ska nog börja tänka på den siffran i stället tror jag.
    Vill  också göra tidigt VUL, vet ni något ställe i Sthlm som gör sådannt?    

Sophia hemmet borde väl göra? Eller Mamma Mia  :D Mamma Mia ska tydligen vara super bra!
  • Tolle83

Jag ringde min läkare idag... Jag ska dit den 11/11-11 Måste väl betyda tur va? Dock är jag bara i v 5-6 då så de kan varaa för tidigt att se nåt. Men sen skulle han resa bort och då skulle de inte bli förrän länge...

• Bragdoll

Hej hej.
    Jag är nyplussad (igår) och vill egentligen berätta för hela världen, men ska försöka hålla det hemligt för de flesta tills det syns på riktigt.

Jag har lite funderingar som jag hoppas någon kan svara på.
    Kan man plussa klart och tydligt på BIM -5? Anledningen till att jag undrar är för att jag försöker räkna ut vilken vecka jag är i och min menscykel har varit lite oregelbunden (det har kunnat diffa upp till 7 dagar) och testet jag gjorde var det ABSOLUT ingen tvekan på..

Har ni ont i ryggen och magen?
    Jag tycker det drar i magen och jag har ont i ryggslutet, i bäckenet fast baktill om man säger så.

Låter ju som att man är nybörjare på det här.. men jag har två sen innan men jag har glömt hur det var.. (yngsten är 8 år..) :) 

• Glada28

Hej..Vi ska oxå ge våra morföräldrar mfl julklappar med en hälsning från magen..Fast hur ska man kunna hålla sig så länge.

Jag kan inte heller fattan att jag är gravid igen. Inga speciella symtom alls förutom hungern då...Tar 2 timmar sen e jag vrålhungrig igen...

Förra gången kunde jag inte dricka kaffe men nu är det inga problem alls o jag tänker inte på att minska direkt heller. Så farligt är det väl inte. Dricker kanske 4 koppar om dan..    

Svar på tråden Juli bebis 2012