• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

När jag har tempat hon är det precis när han vaknat och på kvällen när natt blöjan tas på. Så hans temp är "hög" utan att han har varit aktiv. När grundtemperaturen är hög, vart ska då gränsen för feber dras? Vi är ju vana vid låga grundtemperaturer så hos ex dottern är ju 38,1 feber men är det då feber för Gustav? Kommer denna "höga" grundtemperatur att sjunka, eller kommer den alltid att ligga högt? Den dan han börjar förskola lär ju personalen ringa hem han för feber hela tiden, de brukar dra gränsen vid 37,5 (iaf några förskolor jag känner till i vårt område där vi bor). Även mitt jobb (är förskollärare) gör det, men jag anser att man inte ska stirra sig blind på en termometer, utan hur barnet är, och därför får jag ibland "skit" för att jag inte ringer hem barnen om de inte är påverkade av febern av vissa kollegor.

• skuttare

Grahnkotten: nu vet jag vad du menar med att de vaknar och skriker. Min gör likadant och det tar nog 20min ca innan man får henne lugn igen. Öppnar knappt ögonen heller. Jag tror det har med utvecklingssprånget att göra. Om jag inte minns helt fel så är våra lika gamla tom på dagen. 29juli. Det är nog så här det är några veckor till tyvärr. Värst är det runt vecka 17. Kämpa på

• Cizzi86

På vårt dagis(jag vet att dt heter förskola men säger dagis iaf) går de mer på allmäntillståndet än just feber. Tror inte de tar febern i första taget så du får väl förklara det när han börjar att han har hög temp ifall det inte sjunkit:)

• grahnkotten

Skuttare: vilket minne du har, ja Melvin är också född den 29 juli! Visst är de hemskt att höra! Usch, det gör ont i hjärtat! Hoppas det blir bättre snart! Melvin har sovit dåligt i natt så jag hoppas på en bättre natt inatt! :)

• momster

EllaBella vi använder oss oxå rätt flitigt av 1177. Men tyvärr blir vi nästan jämt skickade till läkare :/

I dag fick Denver sin nya ersättning så nu hoppas vi den funkar bättre.
    Jag har redan märkt viss skillnad
    Han bajsar inte efter eller under matningarna och sjuorna är mindr och inte slemmiga :)

• FruSandra

Åh :( Vilgot somnade som vanligt vid 19, vaknade vid 21 för mat (inget ovanligt med de) MEN!! Nu har han varit vaken sen dess och är jätte pigg!! Dock med feber och förkyld...
    Jag som är så sjukt nojig för RS :( ja kommer ju oroa ihjäl mej de närmaste dagarna...

• chess07
    Emmizen80 skrev 2012-11-16 16:19:28 följande:
    När jag har tempat hon är det precis när han vaknat och på kvällen när natt blöjan tas på. Så hans temp är "hög" utan att han har varit aktiv. När grundtemperaturen är hög, vart ska då gränsen för feber dras? Vi är ju vana vid låga grundtemperaturer så hos ex dottern är ju 38,1 feber men är det då feber för Gustav? Kommer denna "höga" grundtemperatur att sjunka, eller kommer den alltid att ligga högt? Den dan han börjar förskola lär ju personalen ringa hem han för feber hela tiden, de brukar dra gränsen vid 37,5 (iaf några förskolor jag känner till i vårt område där vi bor). Även mitt jobb (är förskollärare) gör det, men jag anser att man inte ska stirra sig blind på en termometer, utan hur barnet är, och därför får jag ibland "skit" för att jag inte ringer hem barnen om de inte är påverkade av febern av vissa kollegor.

Det är bebisar som har hög temp. Det stabiliserar sig när dem blir större. Är du orolig så kontakta BVC men jag tror inte det är något att oroa sig över. Tempar ni alltid era barn morgon och kväll?
  • Vicki123

Hej,
    Har ni ont/molvärk i ryggslutet?

Har börjat få ganska kraftig molvärk där och jag undrar om det är för att jag ständigt bär min lille pojk eller om det är ngt annat.

Jag har endometrios men inte haft besvär/värk innan så jag är väl lite rädd för att det ska vara det.

Eller har ni andra också värk? Jag sover ju som en ostbåge på natten och bär på dagarna, så jag "hoppas" att det är det.
    Kram

• Emmizen80

Chess: absolut inte. Ville bara ta reda på hans grundtemperatur iom att de gånger jag tagit på han då han känts varm har tempen alltid varit relativt "hög", i stort sett aldrig under 37,5 oftas kring 38. Tog då morgon och kväll för att få ett "ärligt". Kan vara bra å veta om han blir sjuk igen, så jag egentligen vet vad som är feber för honom

• smulan12

Har inte fått en blund här än. :( Noah somnade men vaknade sen igen vid 23 och har varit vaken sen dess. Han är pigg tycker jag. Det jag oroar mig för är att set låter som han har slem långt bak och inte får bort det. Han liksom morrar när han ligger ner. :( det hjälper inte att droppa bröstmjölk i näsan heller. Han är fortf vaken, men sen då. Jag vågar inte somna... :/