• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Vad är feber och vad är inte feber egentligen, och vad är en normalkroppstemperstur??? Jag, maken och dotter har en normaltemp på 36,4-36,5 när vi är friska. Jag har tyckt att lilleman är barm ibland och därför tempot honom. Han har bi de tillfällena aldrig legat under 37,5, snarare närmare 38. Han temp på bb låg mellan 36,3-36,6 hela tiden. Jag bestämde mig för att kolla vad hans normaltemp är. Har tempot honom morgon och kväll i 7 dagar han ligger aldrig under 37,5 och som högst 38,2. Mest trampade graden är 37,8. Är det normalt att ha en så hög grundtemperatur??? Eller är det något vi bör kolla upp???

• Trolla75

Jag skulle kanske väntat med gröten, men han såg så glad ut och verka gilla den skarpt!
    Han sitter ju nästan o dreglar när vi äter och följer gaffeln med blicken från tallrik till mun.

Får kolla hur magen är på honom i dag?

• Lovisblomman

Emmizen, prova ta tempen direkt när ditt barn har vaknat. När min tös har varit vaken en stund och man kollar vad tempen ligger på så kan den vara 37,8. När hon är precis nyvaken så ligger den på 37,1 37,2. Hon har mycket högre när hon har varit igång ett tag:)

• SessanM

Det här med att ge smakprov på vuxenmaten, hur gör man med saltet då? Struntar i det, eller är det ok i såpass små doser?

• EllaBella02

Jag tempar också min tös ofta och på morgonen ligger hon mellan 37,1 till 37,4 typ oftast 37,2. Eftersom man bara ska ge typ ett knappnålshuvud av din egen mat ska saltet inte spela någon roll sa de på vår BVC. Vi har i söla fall träffat BVC sköterskan och läkare nu och de tror inte på Rs utan kraftig förkylning. Hoppas slemmet åker ner och hon inte får sådan där kikhostattack igen. Alltså man är helt låst när ens första bebis är sjuk. Känns som om man inte kan ett skit utan bara är orolig för allt. De kommet spärra mig på 1177 snart : )

• Trolla75

Haha... 1177, du ser ju till att en massa folk får jobba ;) det är väl jättebra!
    Bättre att ringa och rådfråga än att bara strunta i det!

Hoppas hon kryar på sig snart!!!

• chess07
    Emmizen80 skrev 2012-11-16 11:43:31 följande:
    Vad är feber och vad är inte feber egentligen, och vad är en normalkroppstemperstur??? Jag, maken och dotter har en normaltemp på 36,4-36,5 när vi är friska. Jag har tyckt att lilleman är barm ibland och därför tempot honom. Han har bi de tillfällena aldrig legat under 37,5, snarare närmare 38. Han temp på bb låg mellan 36,3-36,6 hela tiden. Jag bestämde mig för att kolla vad hans normaltemp är. Har tempot honom morgon och kväll i 7 dagar han ligger aldrig under 37,5 och som högst 38,2. Mest trampade graden är 37,8. Är det normalt att ha en så hög grundtemperatur??? Eller är det något vi bör kolla upp???
    Dem små kan ha hög kroppstemp utan att det är feber. Man kan säga att ända upp till 38,5 kan vara normalt för dem beroende på när man tar tempen. Har dem hållit igång ett tag innan så stiger tempen rätt mycket.
    Så inget att oroa sig för tror jag Glad
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-16 11:45:52 följande:
    Jag skulle kanske väntat med gröten, men han såg så glad ut och verka gilla den skarpt!
    Han sitter ju nästan o dreglar när vi äter och följer gaffeln med blicken från tallrik till mun.

Får kolla hur magen är på honom i dag?
    Vår lilleman var så de första 2 kvällarna efter att vi börjat med gröt men nu är det bättre Glad
  • Trolla75

Ok, tack!
    Avvaktar idag, så kanske jag testar i morgon igen...

Kommer inte ihåg att det vart så med de andra två?