• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Ja ni kanske såg på instagram förresten alla hans prylar! Hade jag fått "bestämma" kan man aldrig misslyckas med böcker!

Av mina föräldrar har alla våra tre grabbar fått ett bosparskonto på HSB som dom lägger in pengar på varje år och min mormor har öppnat fondspar till alla tre :) det e fantastiskt bra presenter tycker jag!

• anjiali

Tänkte börja så smått med gröt men känner mig lite tveksam. Milea bajsar så sällan. Kan gå upp till en vecka emellan å då bajsar hon efter mag massage och när man "hjälper" henne. Hur blir det inte få om hon börjar äta ???
    Hur hade ni gjort ?

• Tibell

Har nästan alla redan haft dop ? Känner att vi är sist ut med det .. vi ska nämligen ha vårat den 12:e / 1... men men.. Lika bra det så hon med säkerhet växt i dopklänningen det lilla livet :)

Idag fick Lovis testa gröt för första gången. vi har fått råd av läkaren att börja med det eftersom hon fortfarande kräks mycket trots att vi förtjockar hennes ersättning.
    Vi förtjockar dessutom hennes ersättning med den gröt hon får så hennes mage kommer nog inte reagera på den alls :)
    Och hon älskade det lilla hon fick.. Blev helt förtvivlad när hon inte fick mer.. Haha.
    Så nu ska vi skynda långsamt så är vi kanske uppe i en hel portion om nån vecka.
    Jag hoppas verkligen detta kan få henne att kräkas mindre.. Är TRÖTT på allt torkande och för att inte tala om all tvätt och lukten ! Bläää..

• skuttare

Anjiali: jag hade nog väntat då. Kommer att göra det iallafall. Rekommendationen är ju trots allt helamning i 6 mån. Väntade så länge med stora och kommer göra det nu med.

• skuttare

Tibell: vi har inte haft dop än. Har det 8 dec, men hade oxå tänkt att ha efter nyår först. Hoppas hon kräks mindre nu då och det går bra med alla allergier att börja med gröt.

• Tibell

Skuttare : Detta är en hyperallergen gröt som vi får från dietisten så den tål hon :) har haft ett par skoper i hennes ersättning senaste veckan och det funkar fint :)
    Hoppas verkligen detta eviga kräkandet snart slutar snart !

• grahnkotten

Usch, påminna mig om att inte prova lök på vääldigt länge! Har en liten stackars kille med ont i magen! Har ont och är ledsen. Uppe i 6:e bajsblöjan och 3:dje klädparet sedan lunch.. :( stackare!

• juliaannaeva

Jag har en helt förstörd liten Tyra här somna vid 19 o vakna nu helt förkrossad o vill bara sova med mig...hon drömmer som bara den om nätterna. Mellan 00.00-06.00 så kan man få stoppa in nappen 10 gånger... :/ hon blir 16 veckor den 25:e. Är detta en fas vi går igenom ?? :/

• anjiali

Tibell: ni kommer inte ha dop sist. Vi kommer inte döpa så vi borde ju vara mega sist .