• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Vi har oxå haft ett lyckat dop i dag.
    Med 50 gäster.
    Trodde inte häller fikat skulle räcka men vi fick med oss 2,5 tårta hem igen och massa bullar och kakor.

Denver fick oxå massa fina presenter och allt flöt på.

Nu har vi lagt barnen och ligger och kollar på lite tv.

• smulan12

Usch nej Inge kul när som är sjuka. Rs vardag orolig över, tills jag läste lite och konstaterade att det troligtvis inte är det. Han är pigg annars och äter. Det är bara när han sover på rygg som det rosslar och han hostar. Ikväll har det inte varit så farligt, än i alla fall. Peppar peppar.
    Hoppas ers små piggar på sig snart.
    Spa lät ju helt underbart. Bara liite avis. :)

• JWall

Vi har också haft dop idag! Med ca. 80 gäster. Vi kunde inte dra en gräns. Det blev verkligen jätte lyckat och Lill killen skötte sig kanon bra. Drog upp rosetterna på dopklänningen som min mamma så omsorgsfullt knutigt. Nöjd var han iaf. :) nu sover han helt utslagen på mormors säng och vi har blivit bjudna på middag Av Mormorn. :) fick så bra hjälp i köket av mamma, svärmor och mammas kompis under hela dopet. Guld värda!

Hoppas att alla bebisar Kryar på sig. Det är det värsta som finns när de är sjuka.

Nu ska vi försöka ta oss hem och sova så vi orkar med julmarknad på Ekenäs slott imorgon : )

• FruSandra

Vi har sagt ifrån oss silversaker till dopet...
    Fräckt kanske men ja gillar inte de.. O de brukar ju va de man får massor av..

• EllaBella02

De senaste dagarna har mm tös kommit på att man kan hålla bägge fötterna samtidigt : ) och är även sjukt nära att stoppa in tårna i munnen : )

• Cizzi86

Fru sandra:vi skrev på inbjudan,till båda barnens dop,att "istället för presenter tar charlie gärna emot ett bidrag inför framtiden". Tycker inte det är oförskämt lr så. Vi vill inte ha massa "skit" utan barnen har fått en redigt startkapital till sitt sparande. Tror en hel del gäster tyckte det va skönt att slippa köpa present:P

• SaJo81

Jo helt klart kan det bli för mycket "silverkrafs" tycker det e kul med typ en ram och en sparbössa tex men vi fick tre fotoalbum i silver och två ramar! Well well vi kan väl fylla dom med :) mina "favorit" gåvor om man får säga så var två tavlor (tex en från barntavlor.se) och den silvriga barnkammarboken, en liten kista i trä med en målad frölundaspelare och lillemans namn på samt en både söt och smart korg där vi kan ha alla hans små nallar och grejer :)