• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tibell

Juliaannaeva : Låter som utvecklingsfas. många bebisar här inne som krånglat med framförallt sömn senaste veckorna :(

Lovis sover bra.. Men krånglar sååå med flaskan. Bara spottar och tvärvägrar äta mer efter bara halva flaskan...
    Hoppas hon slutar upp med det snart..

Anjiali : Hahaha ja ni ligger nog sist ;)

• Tekla78

Tibell, har ni provat att gå upp en flasknappsstorlek, dvs att ha det största hålet (inte skåran, men den innan)? Emil åt blandning på 150ml vatten varannan timme, ibland med bara 1,5 timmar emellan. Nu när vi ger med stora hålet får han lätt i sig 210ml med vatten och äter var 2,5-3:e timme. Hade en kompis med samma problem som fick rekommendationen från BVC ungefär vid 4 mån också.

Anjiali, vi blir också megasist med dop

• Tekla78

Vår lillskrutt kissar igenom blöjorna varje natt nu. Hade storlek 3 i Libero som såklart börjar bli för små. Vägde i morse och han vägde 7,6kg! Han blir 19v imorgon. Inatt hade vi storlek 4, men då kissade han igenom ännu mer. Provade att knäppa tätare runt magen ikväll, hoppas det hjälper.

Han har även börjat vakna kl. 04 för att inte somna om efter det. Man känner sig lagom mosig. Tji får man för lyxnätterna vi haft

• momster

Här är en till som inte äter mycket. Tror han äter som Max 120. Men får ibland för sig att äta 180. Men vi kanske oxå ska testa en större napp, vi anv stl 2 på mam ibland även 1. Känns som 3 blir för stort men de kanske de inte blir ?

Efter att vi bytte ersättning så bajsar Denver 3-4 ggr per dag nu och spyorna är inte alls lika slemmiga. Fast i förrgår reagerade han på nånting och fick tillbaka exemet i ansiktet :( men de har börjat försvinna igen så de kan ju inte vara ersättningen iallafall.
    Men man blir ju lite orolig att man ska missa nått när han redan är så tät i näsan och allt.

• Tibell

Tekla : vi använder stl 3 på nappen redan...

Men det är pga av att vi förtjockar hennes ersättning. Kommer det snabbare vill hon absolut inte äta och kräks ännu mer...hon verkar ju ha något knasigt med magmunnen...

har tyvärr inga tips angående blöjor..vi har fortfarande stl 2

momster : Lovis fick med en reaktion för några dagar sedan med utslag i ansiktet, eksem på kroppen, slembajs och kräktes runt 30 ggr... dumma allergier

• Trolla75

Vi är nog sist ut med dop, 3e advent kör vi.., alltså den 16dec ;)
    Hoppas verkligen dopklänningen passar då!

• momster

Tibell : Denver har problem med magmunnen, den är inte färdig utvecklad och stängde sig inte eller nått sa läkaren till oss. Därför han får kast spyorna.
    De enda man kunde göra mot det var att ta de väldigt lungt med han och hålla han lite lutande och absolut inge tryck mot magen.

Här kör vi oxå med stl 2 på blöjorna fortfarande, tycker de sitter bäst. Fast vi har pampers. Tycker libero läcker mer och blir att sitta så konstigt, de passar inte riktigt lika bra.

• EllaBella02

Ja, här är det sömnlöst! Dock sover tösen rätt så bra, men jag är klarvaken. Roar mig med att försöka hitta dammsugarpåsar till vår dammsugare : ) sitter och ammar med dottern i famnen och vi brukar ju liggamma på nätterna annars. Men det går ju inte så bra när hon är förkyld. : ( kommer säkert vara helt slut imorgon : )

• skuttare

JuliaAnnaeva: min gör precis likadant. Sover oroligt med otaliga uppvak per natt. Vaknar och är jättesvår att trösta. Kan helt plötsligt vara vaken 4 timmar på kvällen innan sovdags istället för sina max 2. Min var 16v igår och är mitt i ett utvecklingssprång.

• Sladdis

Matteo är också hemsk på nätterna. Tycker han har varit det länge nu. Vaknar en gång i timmen hela natten. Oftast vill han till bröstet men ibland räcker det att ta upp honom på axeln. Ibland tar det en timme att få honom att somna mitt i natten. Avlider snart av trötthet.