• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Chess: Har funderat på det men varje natt hoppas jag att det är just den natten allt kommer att vända. Haha. Så dumt. Tycker det är så jobbig att höra honom skrika annars skulle jag helt klart prova någon sömnmetod. Om jag inte står ut mer kommer jag att välja samma metod som du. Den verkar mest human. Du kan väl uppdatera om hur det går. Lycka till!:)

• skuttare

Sladdis: fy vad jobbigt!! Vår vaknar ju oxå ganska ofta men alla ggr utom två då hon får mat så räcker det med att ge napp och snutte. Men hon vaknar ju inte så ofta som er. Jag lider med er.

• chess07
    Sladdis skrev 2012-12-27 17:35:31 följande:
    Chess: Har funderat på det men varje natt hoppas jag att det är just den natten allt kommer att vända. Haha. Så dumt. Tycker det är så jobbig att höra honom skrika annars skulle jag helt klart prova någon sömnmetod. Om jag inte står ut mer kommer jag att välja samma metod som du. Den verkar mest human. Du kan väl uppdatera om hur det går. Lycka till!:)

Jag började med den och det gick rätt bra, tog honom ca 5 min att komma till ro efter 3 dagar. Vaknade fortfarande på nätterna men jag lät bli honom vissa gånger och då somna han om själv! Sen åkte vi hem till Värmland och då bröts ju allt så vi ska börja om när vi kommer hem nästa vecka tänkte vi. Han vaknar i snitt varannan timme nu och jag är för trött för att gå omkring med honom så jag lägger han hos mig så får han tutta och vi sover ihop = pajad rygg...!
  • Sladdis

Chess: Å vad drygt att ni måste börja om. Men nu vet ni iaf att det fungerar. Jag har också provat ha Matteo hos mig i sängen men han tvingade mig lik förbaskat att ställa mig upp så han kunde somna på min axel efter 30 sekunder. Haha. Bortkastat med tanke på att jag inte kan sova med honom i sängen.

• Sladdis

Skuttare: Skönt att det räcker med napp och snutte. Fast det är ju ändå drygt att du måste ur sängen.

• chess07
    Sladdis skrev 2012-12-27 19:03:42 följande:
    Chess: Å vad drygt att ni måste börja om. Men nu vet ni iaf att det fungerar. Jag har också provat ha Matteo hos mig i sängen men han tvingade mig lik förbaskat att ställa mig upp så han kunde somna på min axel efter 30 sekunder. Haha. Bortkastat med tanke på att jag inte kan sova med honom i sängen.

Ja jag tänkte ge det en vecka och se hur de går. Tänkte inte på de när vi testade..

Vilken liten luring ni har! Känns som dem är väldigt närhetsberoende just nu? Arvid vill hellre va i famnen eller tillsammans med nån på golvet..
  • skuttare

Sladdis: hon ligger i sin säng som står kloss mot min så det räcker att sträcka ut armen som tur är

• SessanM

Chess, låter precis som Emilia det du skrev om uppvak under natten. Dock äter hon bara en gång, men det är de andra uppvaken som tär på en...

• Gulia84

Är det nån mer som kan känna sig sur och nere nuförtiden? Känns som jag har så dåligt tålamod och är nog världens tråkigaste människa att vara med just nu....

• SessanM

Är det någon som ger gröt något mål om dagen? Emilia har börjat äta gröt till frukost och hon verkar hålla sig lika länge som på en flaska, däremot skulle hon definitivt kunna äta mer, borde jag ge mer..? Sedan står det på paketet att man kan ha i lite fruktpuré, är det onödigt att vänja henne vid frukt i gröten? Än så länge har jag valt att vänta med frukt tills hon smakat på andra saker..

Dumma frågor från en förstagångs mamma ;)