• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Nån som har nåt tips på nån hemsida eller så med barnmat? Alltså recept o idéer på puréer?
    Rimmade visst, hehe

• chess07
    millifjor skrev 2012-12-28 14:10:46 följande:
    Nån som har nåt tips på nån hemsida eller så med barnmat? Alltså recept o idéer på puréer?

Rimmade visst, hehe

Vi fick en bok på BVC med massa recept i när vi var på 4 mån kontrollen! Fråga där kanske? Ha minns inte va den hette.. Å vi är inte hemma förrän nästa vecka.
  • chess07
    millifjor skrev 2012-12-28 15:33:26 följande:
    Fick en bok av Bvc men i den fanns det bara några recept, typ på mos av rotfrukter...

Om du googlar får du säkert massa recept! Vår BVC sköterska sa oxå att vi kan ge den mat vi ger, bara vi tänker på saltet och att de inte ska va för starkt.
  • grahnkotten

Jag helammar fortfarande. Han har fått smaka på gröt 2 ggr de senaste 2 veckorna. Men vill gärna amma så länge det går! :)

• anjiali

Hemsidan på sjukhuset går ut med information om rs-virus epidemi. Mer än vanligt just nu å de uppmanar att inte ta med bebisar till stora folksamlingar. Ville bara föra info vidare.

• Emmizen80

Nu är helvetet över, hoppas vi. Det verkar som de övriga klarat magsjukan. Att "isolera" mig och använda handspriten flitigt verkar gjort susen. Än har inte 48 timmar gått, men det verkar lovande iaf. Har inte varit såhär sjuk på iaf 10 år, tappat räkningen på alla kräkor. Sov hela dagen igår och har ännu ingen matlust. Inget smakar!

• Emmizen80

Idag fyller dottern 6 år. Helt sjukt vad tiden går fort! För sex år sedan låg jag med en alldeles färsk bebis på magen och var en superlycklig förstagångsmamma. Just nu ligger en 5,5 månaders på min mage och äter och jag är en superlycklig tvåbarnsmamma