• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Milifjor: Vad duktig du är som lagar mat . Har de ändrat rekommendationerna på fisk ? När mina "stora" barn var små skulle man vänta med fisk och ägg.
    Tror det är dags att jag läser på lite

• millifjor

Från 6 månader är det ok med ägg iaf, fisken har jag tydligen inte kollat :-S hon är ju bara 5 månader men vi börjar med lite lite åt gången. Har tänkt att jag ska försöka göra mat, är ju inte direkt jobbigt när man ändå lagar kan man koka en kastrull åt knodden med ju det är mer ekonomiskt och dessutom får hon inte i sig så mkt skit som man egentligen inte vet vad det är.

• SessanM

Jag köpte en färdig burk med fisk från 5-6 mån, gissar att det är ok då?

• AAEV

Har så mkt jag vill kommentera men det är så jobbigt att skriva på mobilen!

Fisk och ägg

• anjiali

AAEV: gav du upp mitt i meningen .

Mycket har ändrat sig på sex år. Spännande att göra denna resa igen.

• AAEV

Amen va fan! Kapat
    Fisk och ägg - ok!
    Välling - onödigt skit enligt mig!
    Ersättning/bröstmjölk ska ges till barnet är 1 åt eller äldre :)

• chess07

Kul att ni börjat prata mat!!

Det enda jag hört är att man ska låta bli mjölk tills dem är ett år.

Angående fisk har ja läst att man ska undvika fisk från Östersjön och vara försiktig med insjöfisk. Det gäller fertila kvinnor och barn, är tydligen gift som kan tydligen påverka fertiliteten.

Håller med er andra att välling är ett påfund vi inte behöver.

Nattamma kan man sluta med nu om man vill då dem inte behöver det näringsmässigt. Men jag har inte orkat sluta med de än..

• SaJo81

Här kommer lilleman få välling om han vill ha välling! Våra andra två åt välling fram till ett år sedan och det inverkade inte alls på andra målen på dagen samtidigt som det går sjukt mycket fortare när man ska va på dagis kl 6 på morgonen! Då kan alla sova en halvtimme längre istället för att sitta och äta :)

Vi har fortfarande bara provat "smaksensationer" på lillen och han är inte övertygad :) haha!

• chess07

Vi skulle ha dop imorgon med närmsta familjen men sambon och min brors flickor har fått nån influensa... Inställt men fick ha det nästa lörd istället ! Så de va ju tur i oturen!

• Tekla78

Vad är det som är dåligt med vällingen? Har bara tänkt att den är nyttig och att man får i sig fullkorn, men så kanske det inte är?

Denna gång måste jag göra välling från grunden pga allergin så det blir inte sockrigt eller tillsatser mer än det i ersättningen.

Chess, tråkigt att ställa in. Hoppas ni inte måste slänga massa mat/fika.