• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Testade att göra gröt på havregryn och mortlade i lite paltbröd med, hon fick kväljningar direkt tror konsistensen var för grov för henne... Ska testa att koka den länge imorgon, idag hade jag bara på hett vatten o lät det stå en stund.
    Jag tycker paltknäcke är gott

• skuttare

Det är perfekt att mixa grynen innan man kokar gröt. Då blir den riktigt slät. För er som har allergiska barn. Min stora var mjölkproteinsallergiker och vi gjorde alltid hemmagjord gröt. Mixade bara havregryn och kokade upp med vatten och hade i altherapulver som vi fick utskrivet. Superenkelt!

• skuttare

När jag gjorde välling så gjorde jag på havremust vatten och althera pulver

• SessanM

Att det ska vara så jobbigt med sömnen... Hon somnar ju så lätt efter sista flaskan men sedan vaknar hon, och vaknar och vaknar. Jag blir galen!!

Ang. maten kanske vi ska utöka lite, skönt om hon kan sluta kräkas så mycket. Än så länge har vi dock inte haft några större framgångar med annat än gröt (som hon älskar) och potatis/majs puré. Tänkte testa sötpotatis, någon som har en idé på vad jag kan blanda den med för protein?

• grahnkotten

Vi är anmälda till babysim nu i januari och började fundera på badbyxor, någon med erfarenhet på det området? Badblöja el badbyxa? Vad är bäst?

• eken

Tror det lönar sig i längden att köpa badbyxor som man kan dra åt i midjan och i låren. Tittade på badblöjor men för mig dom är dyra

• juliaannaeva

SessanM: jag har precis samma problem, Tyra somnar så gott efter sista flaskan men så sover hon någon timme o så vaknar hon o man får natta om vissa gånger andra gånger räcker de med att stoppa in nappen!
    Jag behöver o också lite tips på mat, hon har än så länge bara fått rotfruktspure och päron/äpple/Katrin plommons puré!
    Ang. Badkläder så köpte jag bad blöjor på Ica för 50 kr 12 st tror jag de var :) vi ska åka till Teneriffa på söndag! Men sen har hon en liten bad dräkt också men hon kommer ju mest ligga i skuggan under parasol o men en spark dräkt! Ska bli så gött o komma bort till värmen en vecka! :)

• skuttare

Jmst: det är havremust . Nä jag vet inte. Det är havrepulver kanske man kan säga. Man kan göra välling på det iallafall. Bra om man har allergiska barn så man inte kan använda de färdiga vällingpaketen i affären.