• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Jodå. Gör på havregryn och tillsätt en tsk mortlad/fint krossat paltbröd. Från 6 mån. Då täcker man järnbehovet.

• millifjor

Jaha det visste inte jag! Paltbröd finns i affären eller? O gör man som när man gör gröt till sig själv?

• chess07
    tundra skrev 2012-12-30 08:28:44 följande:
    Jodå. Gör på havregryn och tillsätt en tsk mortlad/fint krossat paltbröd. Från 6 mån. Då täcker man järnbehovet.

De "receptet" fick vi på BVC så vi kan göra egen gröt. Smidigt !
  • juliaannaeva

Frusandra: hon äter inget mellan 10-15 o när jag ger henne flaskan så snuttar hon bara lite... Hon är inget flaska barn så de är lite kämpigt... Flaskan gick bra tills hon va 3 månader sen började hon rata den... Men har därför gett en portion gröt sen hon va 3,5 månad. Men tänkte att hon får gröt nu o sen flaskan vid 12 o så någon mat på em o sen flaskan innan läggdags! :)

• Gulia84

Liam har ätit gröt jättebra men fram tills för en och en halv vecka sen så vägrar han äta. Förstår inte varför. Har ni några tips och trix för att få honom börja igen?

• EllaBella02

Vi har på vår BVC fått välling jämfört med gröt, fast såklart är vällingen mer utspädd. Min bebis älskar välling, och idag är det mycket mer i en mjöl och vatten : ) Så jag kan verkligen rekommendera det!

• chess07
    anjiali skrev 2012-12-30 09:24:43 följande:
    Vad är paltbröd ???

Bröd med blod i! Äckligt men järnet ör väldigt viktigt för dem små så därför är de bra att ge :)

Vi tänkte börja göra den gröten till lilleman
  • AAEV

Vi har inte paltbröd i gröten, hon får leverpastej i stavar bredvid istället. Hon älskar det! :)

• momster

Jag köpte rismjöl i dag, så nu kan vi testa göra välling och gröt med hans ersättning.
    Men tyvärr kunde den inehålla spår av soja.
    Så nu väntar vi bara ut exemet i ansiktet så de försvinner helt innan vi kan testa nått nytt.