• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Vi börjar snart andra terminen på babysimmet och vi har badbyxor för babysim från typ Babyproffsen. De ska hålla bajs inne även om det är löst : ) har inte testat själv : ). Min bebis sover vid 10 ca 1-2 timmar och vid 14 sammansintra det ser ut nu : )

• SaJo81

Vår grabb vaknar runt 8-9 på morgonen sen sover han igen runt 10-11 i dryga timmen, sen äter han vid 12 igen och så sover han 1-1,5h innan maten vid 16, sen sover han inte fören till natten vid 20 sen

• FruSandra

God fortsättning alla :)

Vilgot sover 30 min på dagen 2 gånger..

Nu är vi på väg till Storsjöbadet i Östersund... Vi är på semester här uppe. Helt underbart!
    Igår när ja fyllde är fick jag av maken att vi ska in på hotell i Åre imorn och spaa :) Vilgot ska få vara kvar med mormor o morfar i huset :) både vemodigt och mysigt..
    Första gången han ska sova borta :S eller va i från mej längre stund.. Men ja litar blint på
    Mina föräldrar :)

• Sladdis

FruSandra: Låter härligt!!! Det går säkert jättebra med Vilgot. Ni har ju varit med dina föräldrar nu några dagar om jag förstår rätt så han har ju vant sig vid att vara där.

• grahnkotten

Tack för tipsen om badbyxor!

Idag har vi varit på 5 månaderskontrollen, vår guldklimp vägde idag 8224 gr å var 67 cm lång! Sprutan var inte roligt, han har varit orolig hel efterm, nu sover han äntligen! Usch, ingen feber än. Så jag hoppas jag slipper.

• millifjor

Har också varit på 5 månaders kollen o fått spruta, grinig bebis här hemma :-/
    Hon var iaf 64 lång o vägde 6935

• juliaannaeva

Någon mer än jag som har en trasslig bebis vid läggdags? Hon r jätte trött men ill tjuter o vägrar sova... Hon ligger och blundar men så fort jag lägger ifrån mig henne så vaknar hon o är ledsen... Är de någon slags separations ångest?
    Hon sover en timme på fm ca 2 på eftermiddagen och sen vill hon helst sova typ 20 min mellan 17-19 o sen försöker vi natta henne vid 19.30 vilket brukar ta 20 min så hon är i säng innan 20. Men dem senaste dagarna har hon varit i säng 22... :(

• EllaBella02

Tycker min bebis också har blivit mer orolig vid läggning, och vrider och vänder sig mera innan hon kommer till ro.