• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Okej :) Tyra blev för lång för sin liggdelet hon fick ligga med böjda ben så kände att de var dags så vi bytte i helgen men vi har också åk påse :) men då behöver man inte ha bygeln på heller va?

• SaJo81

Vi bytte till sittdel mellan jul och nyår och lilleman är aningen mer nöjd i vagnen nu, dock så har han igår och idag vart väldigt "hard to please" grinig vad gäller allt, sitta, stå, gå, ligga spelar ingen roll :S

Igår var barnen tillbaka på dagis igen och dom var helt saliga! Goa ungar! Småmysigt att vara hemma med lilleman med i några timmar!

På lördag tar jag ledigt från min mammaroll och går på tjejmiddag hos en kompis! Gött det ska bli :)

• momster

Sejer bara fy fan för tandvärk.
    Fick akut tid 13:20 och det känns som en evighet bort :(

• CattanB

Juliaannaeva - Japp.
    Othiliia sover ibland en liten stund på fm. Men hon sover alltid mellan 12-13.30 och sen är hon vaken tills hon ska sova, 19-20. SEB sover hon hela natten till 09 på morgonen (idag fick jag sovmorgon då hon ville sova till 11.45.)
    Men som sagt jag har inget underlag för detta men de funkar för oss :)

• juliaannaeva

Okej men jag får prova de med :) hon sov ju så himla bra fram tills hon va 4 månader och fick öron inflammation o Sen dess har hon börjat äta på natten o vakna flera gånger!

• juliaannaeva

Haha slagen hjälte har jag här! Hann äta 50 ml sen sten sov hon! Inte sovit sen 14.00 har fått i henne lite mer ur flaskan nu fast i sömnen ;)

• Tekla78

Heja Trinity! Vi har inte tagit bort blöjan på natten än. Den är alltid smällfull fast han är 4år. Tror vi måste sluta med välling på kvällen innan vi tar bort blöjan.

Sittdelen bytte vi till för ca 2 månader sedan. Emil började bli missnöjd i vagnen och blev nöjd när vi satte honom i sittandes i liggdelen så det blev lugnast den lilla stund han var vaken när vi var ute :) Han har oftast halvsuttit, men nu sitter han rakt upp för det mesta eftersom han är nära att sitta själv här hemma.

Ojoj, vaken från 14 :) Det skulle aldrig Emil klara. Han sover ofta en liten stund runt 16-17-tiden innan han sover för natten. Kanske något jag borde prova eftersom han vaknar mellan kl. 03-05 och vill vara vaken en timme eller mer. Svårt att försöka hålla lillen vaken när storkillen kräver sin uppmärksamhet också.