• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Jag har nog också två fingrar kanske tre men knappt. Ska köra hennes övningar flitigt ett par veckor .

Vi har haft sittdel ett tag nu. Hon gillar verkligen.

Nätterna här suger också. Men en vacker dag blir det väl bättre !!!

• SaJo81

Våra 3 åringarhar fortfarande blöja! Ska nu börja med ena som är lite intresserad av toan, den andra (tvilling 2/ Anakin) är inte ett dugg intresserad och har inte en enda gång lyckats varken kissa eller bajsa på toan!

• SaJo81

Vår lilla sover en gång vid elva typ och en gång mellan 14-16 ungefär sen sover han för natten från 19-20 och vaknar runt 8-9 på morgonen (väcker honom 23-00 för mat vilket han typ sover sig genom)

• chess07

Här vaknar lilleman 8-9 sover igen ca 30 min-1h vid 10-11 ca och sen samma vid 14-15. Sover för natten vid 19. Har inga problem med att natta honom än iaf.

Vi bytte till sittdelen vid 4 mån då han var mer nöjd med att få halvsitta lite. Har åkpåsen i och han sover så gott i den ute på fm! :)

Han sitter själv sen ca 2 v tillbaka! :)

• momster

SaJo Trinity började intressera sig för pottan redan vid 1,5 men inte tillräckligt förens nu.
    Hon tog själv av sig blöjan och gick på toa i bland på slutet så vi tänkte testa och det har. Funkat kalas bra.
    Jag tycker inte man ska stressa på de om barnen inte är redo.

• enilorac81

Anjiali- plankan får man väl göra fastän inte magmusklerna gått ihop? Trodde det bara var sit-upp man inte fick göra....

Som sagt var- så har jag ju utsatt dig till min peppvän på nätet för träning. Ni andra- haka gärna på. Imorse 3x45 sekunder plankan på tårna, imorgon sats strong mama passet (första passet sen efter jul)

Elias sover gott sen 19:45, imorse vaknade han 6:11 och mina bröst höll på att sprängas då, så skönt att han vaknade för att ge lite mat.

Han sover 1h på förmiddagen och 1h på eftermiddagen, inte senare än kö 15:30 får han somna, sen är han vaken till ca 19:30 då vi ger ersättning (eller bröstet om jag nattar) lägger honom därefter i hans säng där han somnar direkt

• anjiali

Enilorac: plankan är ett måste och får absolut göras !!! Men övrig magträning ? När får den börja tro ?
    Lycka till på träningen imorgon . Jag får nöja mig med promenad imorgon. Hinner inte träna annat.

Milea sover nu men då är det Kaninen som håller mig vaken (. Blir tokig på dåliga nätter !!!!

• millifjor

Enilorac: är också gärna med på att peppa och peppas! Får fortfarande inte gå längre promenader än typ 30 min, har en inflammation i höften och går hos sjukgymnast, men det har blivit bättre så snart så! Ska göra plankan varje dag men för mig räcker 3x30 S än sålänge sen tänkte jag även börja med lite lättare styrketräning här hemma med!

Vi bytte tull sittdel när hon var 4 mån. Hon vagnvägrade ju de 3 första månaderna så liggdelen har ju inte direkt blivit sliten

Våra nätter är också stökiga så ikväll när maken kommit hem så ska vi flytta in spjälsängen in till oss, just nu sover hon mellan oss o det börjar bli tufft med den här lilla ålen.

Anjiali: be nån instruktör att känna på magmusklerna, det gjorde de här på mamma bootcamp pass som jag var på! Har också ett gäng kilon att bli av med fortfarande så nu kör vi!!!

• anjiali

Milifjor och enilorac: skönt om vi kan peppa varandra . Ska vi hitta ett annat ställe att peppa och prata mat och träning ? En ny tråd ? Eller fb så det blir mera privat ?
    Jag har ju en bra bit kvar ! Ca 10 kg men minst 7 kilo vill jag bli av med.

Denna natten har varit så dålig. Totalt har jag sovit mellan två och fyra och sen mellan fem och strax innan sex. Inte ens tre timmar. Inte bara Mileas fel dock. Hon är väl halva anledningen. Sen är det barnens kanin som gnager på buren plus att jag bara inte kunde somna. Har nog snurrat 100 varv i sängen. Idag ska vi till Göteborg till vänner men känner mig allt annat än sugen. Blir bara deppig av sömnbrist.