• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Kanske också ska hålla M lite mera vaken på kvällen ?! Värt att testa.

Har försökt kicka igång det nya året med nyttigare mat och mera träning. Men det är svårt med träning när jag är så svag i magen. Har era magmuskler gått ihop ? Testade nu och det är säkert två fingrar brett fortfarande. Får planka på lite mera.
    Hade även tänkt bli av med alla de sista Kilorna ca 10 stycken :-//. Jag går inte ner i vikt när jag ammar och hade tänkt avveckla det hela nu när hon blir sex månader. Men hon är ju inte jätte pigg på att äta.
    Åter igen har hon en annan plan än vad jag har. Denna tredje bebis gör allt tvärt emot vad sina systrar gjorde

• juliaannaeva

Jag trodde med att det skulle bli svårt men hon har legat lite nakenfis på en fårskinn och ålat runt. O så har vi sjungit o busat lite. Så det gick bra :) men hon var super trött sen! :) får se hur natten blir nu! :)

• Tekla78

Min stackars plutt är jättedålig i magen. Vet inte alls om det är en allergisk reaktion mot något, tänder eller en förkylning (som jag inte märkt av) som gett diarré. Han är ju mjölk- och sojaallergiker vet jag, men jag funderar på vad han kan ha fått i sig som han reagerat på så. Har säkert bytt 8-10 bajsblöjor idag och ungefär lika många igår. Innan dess var han hård, så jag gav honom päron- och persikopuré. Tyckte inte det hände något så jag kokade russinpuré... Tycker dock inte att den lilla mängd russin skulle ge den reaktionen om det inte är allergi mot russin förstås.

Kan man vara allergisk mot lök (som fanns i en av barnmatsburkarna, dvs han fick i sig en mycket liten mängd)?

Tyvärr hade barnläkarmottagningen stängt denna vecka, ska ringa det första jag gör nästa vecka och boka tid med dietist.

Idag har Emil fått majsvälling (althera+maizena), morot/potatis, gröt med blåbärspuré och mer maizenavälling. Hoppas att det blir bättre nu och att det inte slår över åt andra hållet igen :(

• momster

Tekla vi har inte tänkt ta bort blöjan på natten än heller men var så stolt att den var tom i morse så vi får se när det blir.

Här skulle vi häller aldrig kunna hålla Denver vaken hela em.
    Trinity har vi börjat väcka nu så hon bara sover Max 1 timme. Innan kunde hon sova till halv 5 och lägga sig mellan halv 8 och 8 igen och sova till mellan 7 och 9.

• Tekla78

Momster, ja är den tom några nätter på raken visar det ju att hon börjar bli redo. Mycket utav kiss- & bajs-träningen är ju rent fysiologisk så det går ju inte att stressa fram något. Hur gammal är hon?

Anjiali, hur känner man om magmusklerna gått ihop? Kände att jag hade tid, lust och ork på eftermiddagen, så jag sökte på core och träningspass på Youtube och hittade träna-hemma.se. Sjukt effektiv träning som endast kräver en fri yta på golvet, gärna en matta iofs. Kändes så skönt när jag tränat och duschat! Har visserligen sprungit någon kilometer 3-4 gånger efter förlossningen, men inte mer än så.

• anjiali

Sökte på youtube på magmuskeldelning. En svensk yoga brud visade övningar hur man kollar och tränar.
    Jag tränar på gymmet (gruppträning) var ute och sprang igår. Hoppas jag kommer igång med löpning och promenader igen. Målet är 10 km under timman till sensommaren

• SessanM

Blir era barn inte ledsna när de är trötta? Tänker på det här med att inte sova efter 14.. Ska också testa, nätterna är verkligen katastrof. Jag orkar snart inte mer. Jag fattar inte att hon ska vakna hela tiden, hon har ju inte direkt några problem med att somna? På BVC sa de bara; tänder, men det tror jag inte på då det hållit på i över tre månader nu.

Vi bytte till sittdelen för ca 1 månad sedan men har också åkpåsen och mest liggande än, men det är nog mest för att det blåser jämt ;)

En rolig sak också! Idag satt Emilia själv en längre stund :)

• Tekla78

Tyckte det var svårt att känna, men tre fingrar brett är det inte, max två. Då antar jag att det är ok att köra igång ordentligt med magövningar. Har faktiskt gjort en del övningar med den tvärgående magmuskeln redan som hon visar i den andra videon.

• juliaannaeva

Jo Tyra blir gnällig men det gick riktigt bra idag! Hon sov ju så himla bra fram tills 4 månader o om jag tänker efter så sov hon bara mellan 10- 14 o sen va vaken resten så det kanske stämmer med att förädla hålla dem vakna! Jag tänker prova i alla fall!
    Tyra har också haft flera uppvaktas per natt o varit ledsen o haft svårt att komma till ro..