• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Vi tjoffade in en Alvedon och hoppas på det bästa i natt. Jag ska dock till mamma och pappa och sova i natt, måste få en ostörd natt annars går jag under..

• juliaannaeva

Min dotter är också skrikig vid flaskan! Hon avskyr den, hennes bajs var också grönt men BVC sa att det hade med att den har stått i tarmen ett tag i vätskan har sugits upp. Hon får ju en klick messmör i ett mål om dagen +katrinplommon och päron puré. Men i början krånglade magen mycket men nu sköter den sig fint :) hon har haft jätte problem med att bajsa få det varit riktigt hårt och hon inte har fått ut det. Men hon äter enbart 3 -4 flaskmål nu. 03 på natten en liten skvätt kanske 30 ml (ska bara kolla om det finns mat) sen 06-07 äter hon knappt 120 ml o sen får Jon gröt och någon puré vid 08-09 o sen flaska vid lunch 12-13 då är hon sugen så då går de fint då äter hon 210 ml o sen vid 16-17 gröt igen o någon pure eller rotfruktsmos o någon pure och sen innan läggdags vid 19 så äter hon 210 ml igen :) innan när vi matade oftare så var hon jätte arg och vägra äta så detta funkar för oss :)

• juliaannaeva

Oj jag har haft mens sen okt! Så jobbigt :( o vi ska åka till Teneriffa på söndag o mensen ska komma under tiden vi är där :( bläääääää....

• SessanM

Jag har inte heller fått tillbaka mensen. Är dock inte förvånad då jag endast hade det 2 gånger på ett år efter att ha slutat med p-piller, ett under att jag blev gravid :))

• Bragdoll

Tjena tjejerna och barnen!
    Jättelängesen man var här och kikade nu men man måste ju kolla så allt snurrar på och det verkar det ju göra.

Min Miriam växer och frodas, äter burkar (jag är en slapp förälder, pallar inte göra egen barnmat..) på löppande band, tar flaskan som hon ska (men det var struuuuul i början) och är en glad och go unge.

Hoppas ni andra har det lugnt och skönt med era godingar också.

Vart är bildsidan, jag har tappat bort länken till den, någon som kan klistra in kanske? Vore skoj att se hur era juveler ser ut :)

• grahnkotten

Hej bragdoll! Kul att höra fr dig igen! :) vilken underbart söt liten vän du har! Min lille ammas fortfarande men har i veckan börjat m lite smakportioner m gröt, morot, potatis osv.. Å han verkar gilla det! Så ska nog snart försöka byta ut ett mål!

Här har inte mensen kommit tillbaka heller, men väntar mig inte den snart heller! Har aldrig haft en fungerade cykel, hade bara mens 1 gång på 1,5 år efter att jag slutade m ppiller och månaden efter blev jag gravid! Så gissar att det kommer ta sin lilla tid innan allt blir som det "ska" med den biten!