• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

SessanM - pipmugg med två handtag är toppen! Det älskar Elias.

Som sagt var så får Elias gröt till frukost och kvällsmål och till lunch någon hemmagjord mat. Hans favorit är torsk,potatis mosat med örtkryddor

6 månaderskollen gick toppen och han utvecklas som han ska

• EllaBella02

Här vaknar vi också fortfarade 3-4 ggr per natt och jag lägger henne till bröstet då, tuttar inte så jättemycket så hon använder nog bara mig sin snuttefilt och napp : ) Jag kommer låta det bero ett tag. Är såklart trött men vill inte köra någon metod än. Men jag tror hon ska få testa och sova i egen säng snart men det har jag också sagt i 2 månader nu så det återstår att se : )

• chess07

SessanM vi har pipmugg med handtag och det fungerar toppen! Han har svårt att ta nappflaska men inte muggen! Han kan tom lyfta den och dricka lite själv ;)

• HannaVirrpanna

Sladdis: känns det jobbigt eller känns det ok? Funderar på att sluta amma snart... T hade inte gått upp mer än 400 gram mellan 4-5.5 månadskontrollen... Kan bero på att hon är väldigt aktiv men det känns ändå som att hon behöver mer. Mat har vi knappt börjat med förrän nu i veckan. Igår gav vi henne mer än vi brukar. Ammade, lite gröt, en smakportion potatis och broccoli och sen fick hon en flaska ersättning (och mer amning såklart) och hon sover fortfarande... Vaknade kl halv åtta och åt och somnade om. Annars har hon vaknat 1-3 gånger per natt och ätit...

• SessanM

Ni som ger ersättning, när går ni över till 2:an?

• Sladdis

HannaVirrpanna: Det känns jättejobbigt! Det var ju inte så här jag tänkte det. Men om det kommer att få honom att sova bättre så kommer jag ångra att jag inte gjorde det tidigare. Jag är nog också lite besviken/sårad över att amningen verkar betyda så lite för honom. Han ammade inte förrän till kvällen igår och han verkade inte bry sig. Han var nöjd med den övriga maten han fick. Samma idag. Lite sårad stolthet kanske. Jag har iaf njutit av våra amningsstunder.
    Verkar ju som om din lilla behöver mer precis som du skriver. Du behöver ju inte sluta helt om du inte vill det. Jag ammade min son som nu är 16 år tills han var ett år men då åt han ju vanligt. Amningen var bara mys på morgon och kväll. Du kan ju öka den riktiga maten mer bara.

• HannaVirrpanna

Sladdis: förstår! Låter som att han är redo att sluta. Både bra och dåligt. Hoppas det i alla fall känns bra snart. Man sörjer nog alltid amningen i början... Man har ju hållt på så länge :) det blir ju en ändring i sina rutiner... :)

• AnnaKaffekanna
    Sladdis skrev 2013-01-11 06:46:40 följande:
    AnnaKaffekanna: Tänker att du ju kan fortsätta ge gröten som nu och så börja med den riktiga maten till lunch och sen ändå amma resten av dygnet. Sen byter ni ut ett mål i taget efterhand som ni är redo.

Jo det kan ja ju göra. Min dotter som snart är 5 år var inte lika glad i mat som min son hihi, så jag e inte van.

Vad ger ni era barn att dricka till måltiden? Jag ger vatten i pipmugg och flaska. Sen ammar jag efteråt.
  • chess07
    AnnaKaffekanna skrev 2013-01-11 13:01:36 följande:
    Jo det kan ja ju göra. Min dotter som snart är 5 år var inte lika glad i mat som min son hihi, så jag e inte van.

Vad ger ni era barn att dricka till måltiden? Jag ger vatten i pipmugg och flaska. Sen ammar jag efteråt.

Vatten får han i pipmugg, onödigt att lära dem att dricka söta drycker redan. De kommer dem ändå vilja ha tillräckligt av när dem blir större! ;)