• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Chess07- kul att du hittat en metod som funkar för er. Jag körde ju 5-min och den funkade bra på Elias. Han somnar alltid runt 19:30-19:45, kan vakna till en gång per natt, då går jag upp, pussar honom och säger godnatt, ibland får jag göra det 2ggr innan han slutar snacka. Sen har han sovit till 7-9 på morgonen beroende på hans humör

• grahnkotten

Vår son somnar o stort sätt aldrig före 22, men sover sedan oftast hela nätterna! Vaknar för mat mellan 6-8 och sover sedan till 9-11. Har sovit bra alltid så jag kan inte heller bidra med något tips!

• JWall

Chess: okej! Då ska jag pröva lite mer seriöst om någon vecka få han är lite krasslig för tillfället. Haha. Känner igen det där med ett läte som inte slutar :)

Peps brukar somna vid 19-20 men nu somnade han nog för natten här vid 18. Får se hur det går inatt då han inte sovit sedan 13.30 :p

• HannaVirrpanna

Anjiali: att ju mer dom sover desto bättre för sömnen. Att om dom sover en lur på 3 h mellan 11-14 så är det bara bra för sömnen. Att man inte ska hålla på och väcka dem och "reglera" sömnen allt för mycket. Att dom sover mer om dom får sova mycket... Svårt att förklara! Det har då funkar himla bra på mina barn.

• chess07
    enilorac81 skrev 2013-01-10 17:31:25 följande:
    Chess07- kul att du hittat en metod som funkar för er. Jag körde ju 5-min och den funkade bra på Elias. Han somnar alltid runt 19:30-19:45, kan vakna till en gång per natt, då går jag upp, pussar honom och säger godnatt, ibland får jag göra det 2ggr innan han slutar snacka. Sen har han sovit till 7-9 på morgonen beroende på hans humör

Vi vet ju inte om det kommer göra att han vaknar mer sällan än... Jag vill inte sluta ge nattmat helt än, tänker ge ert mål efter 12 om eller när han vaknar. Sen är det handen som gäller ;)

Inatt ska ja lägga mig i soffan efter att han ätit så får sambon ta honom resten av natten så ja får sova...
  • anjiali

Hannavirrpanna: aha !!! Ja hon sover ju kass på dagen också :0 !!! Så det kanske ligger nått i det. Min väns bebis sover jätte mycket å länge. Sen sover hon på natten också.

• JWall

Han vaknade efter 40 min av hostattack och har sedan dess varit hysterisk och glad om vartannat! Nu går pappan omkring med han i bärselen. Han ser rätt så nöjd ut, men sova det gör inte!

Har aldrig haft problem med att söva honom men den senaste veckan har inte gått alls :(

• SessanM

Anjiali; samma med Emilia, sover inte heller bra på dagen, eller hon sover bra men bara i 30 min åt gången... Allt är väl relativt :)

• Sladdis

Idag har Matteo inte sovit sista omgången. Han sov till 15:30 sista gången så det var ju efter 14 som någon av er tipsat men han brukar ju sova ca 30 min mellan 18 och 19 också men det satte vi stopp för. Nu är han så trött att ögonen nästan går i kors så snart ska han få sova. Vet inte vad detta kommer göra för själva nattsömnen men bara att han somnar till 21 är ju fantastiskt. Två gånger denna veckan har han somnat 23:30 och de andra vid 23-tiden. Det tycker jag är för sent.

• Gulia84

Jag önskar så att Liam kunde somna i sin säng. Vi får alltid bära runt på honom tills han somnar. Eller gunga honom i bilstolen... Han är så tung nu och ikväll orkade jag inte. Min sambo är inte hemma. Tur min syster va här och hjälpte mig. Jag blev ledsen och irriterad. Hur kan man bli irriterad på en bebis....??. Har så dåligt samvete nu. Hua.... :(