• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Ja, jag vet inte H : ( men jag känner inga tänder ännu i alla fall. Det andra vet jag inte vad det är : ) tänk att ni är som faddrar åt oss förstagångsmammor : )

• Bragdoll

Måste ju säga Grattis CattanB!! 
    Och sen fortsätta med er som har planer på att gå ner i vikt, hur har det gått?
    Jag har 10 kg kvar och det är tusan vad segt det går, men jag måste få bort det för jag har enormt ont i ryggslutet, vaknar på natten av att jag knappt kan vända mig när jag legat på mage.

Hur har det gått som sagt och vad kör ni för "dieter" eller tillvägagångssätt? 

• Sladdis

Bragdoll: Jag skrev in mig på Viktväktarna i tisdags så jag har inget resultat än. Körde online när Matteo var sex veckor men tappade all sug när han började vakna varje timme. Hann gå ner sju kg men de gick jag så klart upp igen. Mest över jul/nyår. Jag har ca 30 kg att gå ner. Vad kör du för sätt?

• Bragdoll

Har inte något annat sätt än att äta mindre och röra mig mer. Det blir enorma mängder te här hemma för att ha något gott när jag blir sugen på något mycket godare

• enilorac81

Bragdboll, jag försöker äta mindre kolhydrater och äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Jag har mindre än 2kg till ursprungsvikt, men istället för att fokusera på kilon har jag börjat ta mått runt midja, stuss och lår/rumpa...ibland säger ju inte vågen allt. Sen går jag promenader nästan varje dag och försöker få 2 pass på gymmet i veckan och sen kör jag plankan 3x45s hemma på morgonen. Nu är jag tyvärr förkyld och har inte kunnat köra mitt pass på gymmet...

Samtidigt så njuter jag av ett par glas vin när jag är sugen på det. Och lite choklad när jag är sugen på det

• AnnaKaffekanna
    chess07 skrev 2013-01-11 14:48:42 följande:

Vatten får han i pipmugg, onödigt att lära dem att dricka söta drycker redan. De kommer dem ändå vilja ha tillräckligt av när dem blir större! ;)

haha ja precis! bättre att försöka skona dom så länge det går!!
  • EllaBella02

En inlägg i sovadebatten : ) Det man också kan tänka på nu är att från 6-9 månader typ så kan de även sova oroligt för de har ont i munnen : (

• CattanB

Grahnkotten: tack!! Nej de va verkligen inte planerat. Jag har ju inte så stora chanser så vi har ju kört oskyddat. Jag har ju den inställningen att "blir de så blir de". Då vi vill ha flera barn. Min sambo blev så glad att han började gråta lite grann. Så sött!!

• HannaVirrpanna

Ellabella: hihi, trodde jag aldrig skulle få bli fadder ;) nämen tredagars feber är hög feber i tre dagar och sen får barnet prickar på kroppen. Vet inte vad det beror på eller så men det är vanligt och ofarligt så länge barnets allmäntillstånd är bra :) antar att man suppar med Alvedon för att lindra symtom!