• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    grahnkotten skrev 2013-01-09 13:56:37 följande:
    Vilken gröt använder ni till små? Jag ger Melvin sempers milda havregröt, ger en smakportion om dagen och han är stenhård i magen stackarn. Ger honom också Katrinplommon flera gånger om dagen! Men det kommer ingen, eller det har kommit en lite harplutt på 4 dagar! Och innan dess var det en vecka sedan.. :( funderar på om nestles är bättre? Någon med erfarenhet kring detta?

Vi ger nestles milda havregröt då jag tyckte sempers bara smaka vetemjöl, han dricker vatten till och är fast i bajset men inte hård!

Har du provat att stoppa in febertermometern? De brukar stimulera så de bajsar, annars är mitt tips microlax...
  • SessanM

Vi kör också nestles havregröt, samma konsistens i blöjan som chess beskrev. Har däremot svårt att få i henne vatten, någon som har något tips? Vill gärna att hon gillar vatten när vi ska till Spanien om några veckor :) Provade med mangobitar idag men det gjorde ingen direkt skillnad.

Jag har också endel kvar att gå ner, typ 9 kg.. Vi kör väl någon typ av GI på vårt sätt här hemma. Har blivit något kg minus än så länge iaf.

• FruSandra

Jag ger sempers banangröt från 4 mån. O den kommer ja fortsätta ge så länge han gillar den.. Han har också "bra" konsistens på bajset :)

Idag gick jag o en kompis 8,1 km. De tog nästa 2 timmar så ingen powerwalk direkt..
    Imorn börjat ja mamma/barn träning. Ja är så sjukt taggad!
    Ja vill dock inte gå ner i vikt utan snarare upp..
    Men lite tajtare över magen skulle ju inte skada ;)

• SessanM

Vad tusan ska vi göra med ungen? Hon vaknar ju 1000 ggr på kvällarna. Idag orkade vi inte springa fram och tillbaka hela kvällen så nu sover hon i min famn, men spänner sig och skriker till lite då och då. Kan hon ha någon allergi?
    Nätterna är lite bättre sedan Emilia tagit mannens plats i sängen och jag i princip lugnar henne i sömnen. I morgon är det jag som ringer BVC och hör om de kan hjälpa till på något vis, såhär kan vi inte ha det!!

• SessanM

Skuttare: 24 och en halv.. Men har ju varit såhär så himla länge nu..

• FruSandra

Sessnm,
    Vilgot va exakt likadan för bara nån vecka sen..
    Ja prata med bvc om de, hon sa att ja skulle ignorera honom om han inte grät hysteriskt.. Han gnyr bara lite..

• nilepile89

Sessan Hon är precis likadan damen här hemma nu. Jag får vagga henne stoppa in nappenflera ggr per natt. Sen vill hon inte sova föränn sent. Är jättegnällig fram till hon somnar. Idag somnade hon 15 över 10 så får se när hon vaknar igen...

• CattanB

I morgon ska jag gå och träna för första gången på eget initiativ. Jag gick ner mina gravidkg bara på några veckor efter FL men nu ska jag få upp kondisen och lite muskler :) hoppas motivationen finns kvar och jag tycker de är roligt!

Ottis har haft den där gräsliga hostan, blev orolig för RS-virus, men nu mår hon bra igen :) så snart (torsdag) blir min lilla Donna 6 månader och vi har börjat gå på 6 månaders maten. Nestles havregröt med hallon och banan är en STOR favorit :)

Hoppas ni får en lugn natt och bebisarna sover gott!

• Tekla78

6 månader firar Emil med buller och bång. Eller åtminstone värsta skrikkvällen hittills. Har så tydligt ont någonstans att han har fått Alvedon. Troligen tänder eftersom han varit lös i magen (utan att han fått något som han inte ätit förut, dvs inte kopplat till allergin) och nu rinner snoret hejdlöst.

Maken har flyttat in i storebrors rum för natten så åtminstone de får sova. Nu hänger Emil på magen i bärsjalen för att spara mina armar.

Vad är det förresten med bebisar och att man absolut inte får sitta! Man tycker man smyger sig ner i sittande position så att deras läge absolut inte ändras, men de märker det DIREKT. Well, får väl se hur många uppdateringar jag hinner med inatt ;) Sov gott allihop!