• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Milea vaknar ju också stup i kvarten. Hon har alltid svårt att bajsa. Bajsar typ var tredje-fjärde dag med hjälp på skötbordet. Hon är små knottrig över hela magen. Ringde BVC och fick komma dit igår. Hon trodde inte på allergi. Utan snarare torr i huden. Hon följer sina kurvor fint. Hon ska få laktulos för att se om det hjälper magen. Hon äter inte så värst mycket utan ammar mest.
    Angående hennes kassa sömn fick jag inga nya revolutionerande råd tyvärr. Hon menade på att hon är nog bara en pigg aktiv bebis. Hon kryper ju redan för fullt och reser sig upp om hon får tag i något bra.
    Men tydliga rutiner på dag och natt. Ut i dagsljuset med bebisen. Försöka få henne att vilja äta. Har inte stressat med de eftersom de för ett par månader sedan sa bara smak upplevelser till sex månader. Så nu får vi ta och trappa upp maten.

• momster

Tekla : Denver är likadan när han sätter den sidan till. Man ska bara gå och bära och är nästan så att bara tanken av att sätta sig så börjar han skrika.

• skuttare

Hoppas det snart blir bättre anjiali och alla andra som har vakna bebisar.

• skuttare

Sessan: okej så det har hållit på ett tag. Nu när jag reflekterar över det så är ju min likadan. Märker inte av det så väl för hon sover hos oss ii Soffan tills vi går och lägger oss just pga att jag annars skulle få springa upp och ner hela tiden. De har även en utvecklingfas mellan 22.5 och 26.5 vecka. Värsta biten är runt v 26. För er som är intresserad av de sju utvecklingssprången under första året så ska det tydligen finnas en app på engelska.

• grahnkotten

Melvin är är också mer gnällig nu och särkilt på kvällarna! Svårt att komma till ro och vill absolut inte sova! :( vagga, vagga vagga! Känner igen symptomen men att sätta sig ner eller lägga sig i sängen tillsammans!

• grahnkotten

Men åå, halva inlägget försvann!

Ringde BVC ssk som sa att vi skulle gr lavemang och laktulos.. Känns lite obehaglig men men..! Tipsade också om att börja med sempers magdroppar, så magen får lite goda bakterier och att börja ge vatten! Trodde inte set behövdes mer vätska IOM att jag bara ger en smakportion och amma resten.. Men men bara att testa sig fram!

• SessanM

Jag får väl stå ut ett tag till.. De säger ju att det ska bli bättre vid 6 mån så får hålla tummarna för det.
    De 2 senaste nätterna har skrutten dock vaknat och varit väldigt ledsen/gnällig vid flera tillfällen så jag hoppas det "bara" är en till tand på g för innan har det ju iaf gått fort för henne att somna om igen..

Appen heter förresten wonder weeks och finns till både iPhone och android, den är faktiskt ganska bra.

• enilorac81

Angående mat, så har jag gjort lite egen mat till Elias. Favoriten är torsk, potatis med örtagårdskryddor. Annars får han grät till frukost till middag. "Vanlig mat" får han till lunch. Innan läggdags får han bröstet eller ersättning beroende på vem som nattar honom.

Härom natten sov han från 19:45-06:30 utan att vakna. Men det var bara en engångsförtelse. Men han kommer lät till ro när han väl vaknar upp. Han vaknade till vid 2:30, då sa jag bara godnatt och stoppade om honom igen, så somnade han. Sen vaknade han till runt 5:30, men då fick han mat (bröstet), sen sov vi till kl 8.

Idag är det 6 månaderskollen, blir spännande! Nä nu dags för Elias frukost!

• Tekla78

Natten blev inte så hemsk som jag befarade. Två sittsovpass à 2 timmar var, sen fick vi ligga och sova i 1 1/2. Från 5.30 var han vaken till 9, men vaknade nu kl 10 och illskrek. Undrar just om man ska kolla öron och hals eller tro att det är mage eller tänder. Tänk vad bra om de kunde kommunicera det på något sätt.

Emil äter egen mjölkfri välling kl. 4-6, ev ersättning kl 8. Sen gröt, ersättning och burkmat i den ordning det passar bäst. På kvällen välling igen.

Egen välling, om någon är intresserad kokar jag på 2msk havremust (2min) eller 2tsk maizena (koka någon min) och 2dl vatten. Sedan har jag i 5 skopor ersättningspulver. Havrevällilgen måste spädas ibland om den är för tjock. Borde kunna göras av dem som inte är mjölkallergiker också.

• Tekla78

Just det, så har jag i fruktpuré någon enstaka gång i vällingen om han ätit sämre på dagen. Då får han i sig mer :)