• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Grattis CattanB!

Ang. vikt, jag gick ner alla mina kilon, men nu har jag tydligen gått upp 2kg igen :( Fick ju gratisträning varje dag när det var som mest snö och jag lämnade + hämtade i snömodd. Måste hitta på något för att hitta formen igen, sa upp mitt sats-kort eftersom jag aldrig kommer iväg. Springa har blivit min grej, men det går ju inte så länge det är snö och is ute.

Storkillen har haft kräksjuka sedan natten till fredag. Lägg till separationsfas- och sjuk bebis på det... Tur att maken hade möjlighet att jobba hemifrån igår.

• Tekla78

Kul att man ger lillen EnaGo gröt...

Enagos gröt och välling innehöll de högsta halterna arsenik, kadmium och bly per portion jämfört med de andra testade produkterna.

– Vi har en extra stor utmaning, då vi gör mjölkfria produkter. Det innebär att även vårt protein kommer från växtriket. Men självklart vill vi ha så extremt låga nivåer som vi bara kan, säger vd:n Kristina Kallur.

Men då borde väl även egenlagad gröt innehålla tungmetaller? Eller vad tror ni?
  • HannaVirrpanna

Jag tror att havregrynsgröt på ekologisk havre är bäst. Den körde jag då min son var mjölkfri. Mixade havregrynen med paltbröd så behöver man inte mixa efter.

• chess07

Duktiga nu är som tagit tag i kosten!

Jag gick ju ner alla mina gravkilon (16) på bara 1 mån drygt men sen har jag ju kärlekshandtag sen innan ;)

Har börjat gå mer nu igen och idag tog vi årets första tur på långfärdsskridskorna! Sååå härligt! :)

• EllaBella02

Tösen har haft 37,9-38 hela dagen nu på kvällen gick den upp till 38,2 och en timme senare 38,6 så jag gav Alvedon då. Va surt med den hör febern!

• Tibell

Nu var lillskruttan döpt allt blev fantastiskt bra ! Lillan var som vanligt det nöjdaste barnet i byn så allt gick toppen

Ella : vad har hon för normaltemp ?

Lovis har legat runt 37.6-38 de få gånger vi tempat utan att hon varit sjuk..antar att det är hennes normaltemp?