• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Det är ju så att när man är trött så man knappt genomlider dagen och kraschar i soffan när stora tjejen nattas så har man ju definitivt ingen lust att vare sig äta ordentligt och än mindre att motionera. Mina två barn har varit sjuka. Den ena blir frisk så insjuknar den andra och så har vi haft det nu ett tag. Lillan är sjuk just nu och haft hostattacker på natten så vi varit vakna i dryga två timmar i några nätter. Men snart kanske de blir friska

• skuttare

Det är ju så att när man är trött så man knappt genomlider dagen och kraschar i soffan när stora tjejen nattas så har man ju definitivt ingen lust att vare sig äta ordentligt och än mindre att motionera. Mina två barn har varit sjuka. Den ena blir frisk så insjuknar den andra och så har vi haft det nu ett tag. Lillan är sjuk just nu och haft hostattacker på natten så vi varit vakna i dryga två timmar i några nätter. Men snart kanske de blir friska

• millifjor

Jag har tappat de sista 8 kg med typ lchf tänk. Ammar Iofs inte men med Low carb hår jag ner, och det fort! Känns skönt att bara ha 700 g kvar av gravidkilona (gick upp 22!).

• nilepile89

Hej tjejer :) längesen man var inne nu. Hur mkt mat äter era små?? Lea vill ju nuförtiden ha mat ist för ersättning. Man får propsa på att hon skall ta ersättning emellanåt. Skrivit in mig på vv nu. 3 kilo på en vecka måste ta tag i detta nu har liksom 15 kilo kvar till målvikt.

• grahnkotten

Vilken gröt använder ni till små? Jag ger Melvin sempers milda havregröt, ger en smakportion om dagen och han är stenhård i magen stackarn. Ger honom också Katrinplommon flera gånger om dagen! Men det kommer ingen, eller det har kommit en lite harplutt på 4 dagar! Och innan dess var det en vecka sedan.. :( funderar på om nestles är bättre? Någon med erfarenhet kring detta?

• EllaBella02

Ang att gå ner i vikt när man ammar så pratade jag med en PT om det och han sa att det är ganska svårt eftersom kroppen inte vill slösa bort fett energi kalorier på annat än att producera mjölk vilket gör att kroppen vill så länge som det bara är möjligt endast använda fettet till mjölkproduktionen, därför sa han att så länge man ammar kan man tänka på vad man stoppar i sig och träna såklart men inte titta så mycket på vågen utan vänta med det tills amningen är klar. På tal om sår på bröstvårtorna, jag har inga sår men jag känner att de är irriterade och skaver lite vid amning. Vet inte varför det kommer nu helt plötsligt. Min tös har också tagit ett steg tillbaka med kvälls och nattamning och vill i stort sett snutta hela tiden på kvällarna.

• Sladdis

Grahnkotten: Om barnen är hårda i magen och katrinplommonpurén inte hjälper kan man ge Lactulos. Jag vet inte hur mycket. Fråga BVC.

• Sladdis

Nilepile: Tre kg på en vecka är ju superbra. Jag har 30 kg att gå ner.ð??³ *skäms* Känns som ett evighetsprojekt.

• Emmizen80

Det finns en ersättning, semper bifidus, på bl.a. Apotek och ev välsorterade matbutiker. Den innehåller en viss mängd lactulos och ges mot förstoppning. Man byter först ut ett mål till denna, behövs mer bryter man ut ett mål till. Går även att blanda med det vanliga ersättningen. Vi blev rekommenderade denna av Bvc för Gustavs stenhårda mage. Fungerar detta, kan man istället tillsätta lactulos i den vanliga ersättningen barnet äter. Mycket billigare att tillsätta droppar än denna ersättning. Ersättningen är ju ändå bra att testa för att se hur barnet reagerar på lactulosen. Vår dotter fick stora mängder lactulos utan resultat. Fick gå över till andra läkemedel för att få ordning på hennes mage