• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Hur mkt vätska skall de egentligen få i sig? För hon vill inte ha varken vatten eller ersättning efter Mat... Så då blir det att jag försöker ge ersättning istället för mat någon gång när hon e hungrig. Men hon vill ej ha så mkt då.... Har bytt till ersättning 2 nu hon blir 6 månader om 14 dagar.

• Tekla78

Nilepile, vet inte mängdmässigt, men så länge det blir x antal kissblöjor per dag är det ok. Ang. ersättningen var jag tvungen att gå upp en storlek på flasknappshål för att någon vecka senare gå upp en till, till skåra. Då slurkade han i sig som bara den :)

• Libe

Vet inte vad ni ger för mat, men maten innehåller också mycket vatten och ammar man regelbundet/ger ersättning utöver maten så sa min BVC sköterska att bag inte behövde hänga upp mig på vattnet. Jag erbjuder det, och hon dricker om hon är törstig/vill och då handlar det om pytte mängder :)

• anjiali

Vad ska jag ge för gröt utan mjölk i ?
    Vägde M i veckan för att se om det var hungrig hon var eftersom hon vaknar så mycket. Men hon följer kurvan precis. Hon hade bara gått upp 400 ca på drygt en månad. Men ligger som sagt på sin kurva. Det är ju full fräs på henne !!! Verkligen. Helt tossig, så hon borde göra år mycket energi. Har börjat med laktulos idag. Hoppas magen blir lite bättre !

• Libe

Vad ger ni förresten för mat? Mollie får kväljningar av mina puréer, har försökt ändra konsistens, göra olika. Det går åt pipsvängen. Provade en färdig burk med torsk och potatis, då gick det minsann i. Gröt äter hon med god aptit. Jag äter aldrig färdigmat själv, känner mig skit dålig som inte får henne att gilla maten.

• skuttare

Anjiali: när jag körde mjölkfritt till stora tjejen så gav vi enago gröt. Finns i de flesta affärer.

• skuttare

Libe: ha inte dåligt samvete för det. Min stora gillade oxå bara burkmat ett tag. Gav det och sen släppte det så småningom. Typ när vi började ge av vår mat blev det bättre

• skuttare

Sladdis: åh fy. Jag kommer ihåg precis vilken separationsångest jag hade när jag drog ner amningen till morgon och kväll med stoara tjejen. Bävar för det denna gången:-S. Gick dock bra när jag slutade amma när hon var 11 mån. Men då är de ju såpass stora.

• skuttare

Lilla tjejen har misstänkt rs virus sa doktorn. Besvärlig hosta sen26 dec, feber sen tis, knastrar på utandning. Hur konstateras rs? Hur lång tid tog det innan matteo blev frisk Sladdis?

• Tibell

Knaster på utandning är väldigt vanligt för lunginflammation ! Har hon det jobbigt med andningen hade jag åkt in...