• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Tibell: skönt att dopet blev lyckat!ð???

Eget: Har inte ammat på två dygn och i förmiddags kom den molande värken i magen och nyss kom blödningen igång. Nåja det var skönt att slippa eländet i 15 mån. Trodde att det var för att jag var känslosam över att inte amma mer som jag brutit ihop och lipat fyra gånger idag och skällt på mannen ett par gånger.ð??? Haha. Brösten är fulla och det känns som mjölkstockning med knutor i sidorna. Hur lång tid tog det för era bröst att anpassa sig till att inte amma mer? Jag försöker trycka ut lite då och då för att lätta på spänningen men det är svårt.

• FruSandra

Sladdis, ja sluta amma för 2 veckor sen, innan de ammade ha bara på natten i 1,5 vecka..
    De tog bara nån dag innan allt va "över" fick inte ont heller :)

• FruSandra

Ang temp. Ja har ju varit nojig över att Vilgot legat på 37.7-38 grader i flera veckor o dom på 1177 berätta att barnet inte skaffat sig en normaltemp förrän de är 1 år ungefär..
    Så länge de inte går över 38 är de ingen feber va vad jag fick förklarat för mej :)

• FruSandra

En annan sak.. Ja är sjukt nojig över grötarna nu.. Hur ska man göra? Vi har gett sempers banan gröt fr 4 mån, men igår köpte ja sempers äpple/ päron...
    Men nu då? Med allt skit de innehåller? Hur gör ni? Har ni tänkt på de?

• HannaVirrpanna

Tibell: kul att det blev lyckat!

Frusandra: jag kommer nog ge ekologisk havregrynsgröt med paltbröd i. Som jag gör själv alltså.

• FruSandra
    HannaVirrpanna skrev 2013-01-12 21:36:19 följande:
    Tibell: kul att det blev lyckat!

Frusandra: jag kommer nog ge ekologisk havregrynsgröt med paltbröd i. Som jag gör själv alltså.
    hur gär man då?
    Fasen, ja e ju helt värdelöst på sånt här :( 
  • EllaBella02

Inga kommer nog ge den från Nestle dom var tom. Tror majs är bättre, enligt inslaget på tv så kommer ju tungmetallerna från säden och fanns tyvärr även i de ekologiska produkterna. Det är från marken det kommer.

• Sladdis

HannaVirrpanna: De sa på Nyheterna att skitet fanns även i ekologiska gryn. Det finns ju i marken även där de odlas.