• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Millifjor: mitt tips för att få hemmagjord gröt slät är att köra med en stavmixer i grynen innan man kokar dem.

• EllaBella02

Va bajsig den här febern är! 38 nu på morgonen när vi vaknade : ( Hoppas det blir bättre under dagen annars får jag ringa BVC imorgon : (

• chess07
    EllaBella02 skrev 2013-01-13 09:14:18 följande:
    Va bajsig den här febern är! 38 nu på morgonen när vi vaknade : ( Hoppas det blir bättre under dagen annars får jag ringa BVC imorgon : (

Stackars liten.... Hur länge har febern hållt i sig nu då?

Hoppas de blir bättre snart!
    anjiali skrev 2013-01-13 08:04:21 följande:
    Vet inte ens om det finns paltbröd här ð??®ska kolla !!!

Har förövrigt missat vad ni pratar om men uppfattar det som de upptäckt tungmetaller i barngrötar med vete ???? Har jag rätt ??? Får googla lite sen.

Är ris/majs gröt ok ????

Jag tror inte vi ska snöa in på järnet i gröten, havregrynsgröt innehåller järn naturligt. Ge c-vitamin till så främjar man upptaget av järn som dem får i sig!

Får dem en allsidig kost annars så tror ja de går bra!

Ge inte mjölkproduktion till för kalcium hämmar upptaget av järnet.
  • EllaBella02

Nu när jag tog den innan sovtime var den 38,2. Sedan i fredagskväll. Eller hon kanske hade feber tidigare på dagen då hon inte var jättehängig utan bara varm när jag tog den. Lite gnälligare.

• skuttare

Ellabella: feber i några dagar är ingen fara. Strunta i vad temPen visar. Är hon sig inte lik utan hängig och gnällig så ge lite Alvedon. Det är inget fara att ge det även om inte tempen visar en speciell temp.

• HannaVirrpanna

Men åh... Att tungmetaller finns överallt...
    Kommer nog fortsätta med egengjord, jag tycker det känns bättre än köpegröt. Här hemma bojkottar vi nestle så den gröten går icket.

Jag tänkte också ge samma tips. Mixa rätt mycket havre och lägg i en burk så slipper man mixa varje gång. Så blir gröten slät. Finns inte paltbröd (som jag mixar tillsammans med havret) så kan man göra aprikospure av ekologiska aprikoser (så slipper man eämnen).

Har hört att ammande kvinnor blir av med tungmetaller iom amning, att det överförs med bröstmjölken. Vilket är skrämmande!

• HannaVirrpanna

Ellabella: min bvcsköterska säger alltid att det är bättre att kroppen tar hand om febern själv, men börjar den komma upp på 39 så kan man ge Alvedon.

• FruSandra

Hannavirrpanna

Vad har du mer i än paltpröd o havregryn? Ja tar tacksamt emot recept ;) då ja är skit nojig över att han inte ska få i dig rätt mängd av alla vitaminer :S